שטייניץ בעין הסערה: "למרות הלחצים - דו"ח ששינסקי יאושר"

שר האוצר התראיין למוסף "עסקים" של מעריב ■ על השמועות כי ביל קלינטון לוחץ על מקבלי ההחלטות: ""כל התערבות זרה היא פסולה בעיניי - אליי קלינטון לא פנה"

לאחר חשיפת המלצות הביניים של ועדת ששינסקי בשבוע שעבר והסערה שהן עוררו, בשוק ההון ומחוצה לו, התראיין שר האוצר יובל שטייניץ למוסף "עסקים" של עיתון מעריב והעריך כי ההמלצות הסופיות יאושרו בסופו של דבר, גם אם יעברו שינויים קלים.

שטייניץ התייחס לשמועות מהימים האחרונים לפיהן השותפה האמריקנית בקידוחי "תמר" ו"לוויתן", נובל אנרג'י, פנתה לנשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון על מנת שיפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות בישראל. "כל התערבות זרה בנושא כלכלת ישראל היא פסולה בעיניי - אליי קלינטון לא פנה", ציין שטייניץ.

שטייניץ הוסיף כי "במשרד התשתיות אומרים שכבר כמה ימים קלינטון מתערב בעניין - זה לא יעזור. יש גורמים ציבוריים שחושבים שנטל המס שהומלץ הוא נמוך מדי. אני מעריך שהטיפול בדו"ח בממשלה ובכנסת בדרך של חקיקה ייעשה במהלך הרבעון הראשון של 2011".

שטייניץ עצמו הביע סיפוק מוועדת ששינסקי כשאמר כי "מדובר בוועדה מקצועית לעילא ולעילא, עם מיטב אנשי המקצוע. המסקנות חיונית מבחינה כלכלית וערכית. יש פה ניסיון למנוע את האפשרות לקחת מעם ישראל את מה שמגיע לו".

לסיכום, חשף שטייניץ את שעבר עליו בזמן שיזם את הקמת הוועדה: "חובתו של שר האוצר להסתכל לטווח הארוך. בהתחלה אמרו לי - 'אל תכניס את הראש למיטה חולה כי צפוי נגדך מסע לחצים עצום. זו קבוצת לחץ עצומה. גם אם תצליח, ההנאה לא תהיה במשמרת שלך' - אבל החלטתי שאמעל בתפקידי אם אשאיר את הרפורמה למשמרת הבאה", אמר שטייניץ.