אחרי הפועלים - גם בנק לאומי השיק שירותי בנקאות ב-iPad

(עדכון) - הסניפים יכניסו לשימוש את הטאבלט כדי לקצר את זמן ההמתנה ■ בנקאים יעברו בין הלקוחות ויאתרו מקרים בהם ניתן לסייע ללקוח באמצעים טכנולוגיים מידיים

ה-iPad מגיע לבנקים: פועלים מתחיל להשתמש בטאבלט של אפל כדי לקצר את זמן המתנה בתור בסניפים. הבנק בניהולו של ציון קינן החל במתן שירות ללקוחות בעת ההמתנה לקבלת שירות בסניף. בנקאים המצוידים במכשירי אייפד יעברו בין הלקוחות הממתינים, יאתרו מקרים שבהם ניתן לתת ללקוח שירות מיידי ולחסוך ממנו את המשך ההמתנה בתור.

זמן קצר לאחר הודעת הפועלים, בנק לאומי הודיע על השקת "לאומי Navigator" שירות מבוסס Tablet לשיפור חוויית השירות בסניף. ההשקה היא אחרי פיילוט בן חודש. "לאומי Navigator", הוא שירות חדש שנועד לשדרג את חווית הלקוח בסניף, לקצר את התורים ולתת שירות מהיר ויעיל ללקוח. השירות כולל סיוע ללקוח בהתמצאות בסניף וכן ביצוע פעילויות בנקאיות מהירות באמצעות טכנולוגיה חדישה מבוססת מחשב לוח Tablet מתקדם.

ה-Navigator, מרחיב את מעטפת השירותים ומאפשר לבנקאי להגיע אל הלקוח בתור, תוך מתן שירות מהיר בעמידה. הפעולות הניתנות לביצוע באמצעות מחשב הלוח הן: הפקדה לפיקדון, הזמנת פנקסי צ'קים, הפקדה לחיסכון, הזמנת כרטיסי אשראי, הוראות קבע, ביטולי צ'קים, העמדת מסגרות אשראי ועוד.

לדברי אייל בירן, ראש אגף לקוחות בחטיבה הבנקאית בלאומי, מהווה לאומי Navigator "נדבך נוסף במעטפת השירותים המעצימים את חוויית הלקוח בסניפי לאומי. הבנקאי בסניף יוצא מעמדתו, מארח את הלקוח ומבצע עבורו את הפעולות שהוא צריך", אומר בירן.
בירן הוסיף: "במהלך החודש האחרון נוסה השירות בסניף לאומי בנתניה, וכעת הוא מוכן להטמעה בסניפים נוספים. עד סוף שנת 2011 השירות יפעל ב-30 סניפים ברחבי הארץ".

"רותמים את החידושים הטכנולוגיים לטובת שירות מקצועי"

"אנחנו רותמים את החידושים הטכנולוגיים לטובת שירות מקצועי" אומרת ל"גלובס" מירב ספקטרובסקי ששון מנהלת אגף שיווק, אסטרטגיה ושירות בחטיבה הקמעונאית של הבנק. "ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגית המחשוב מאפשרות לראשונה לצאת מגבולות עמדת הבנקאי המסורתית שהתבססה על מתן שירות באמצעות מחשב נייח או נייד ולהעניק שירות ללקוח באמצעות מחשב לוח המאפשר לבנקאי לבוא במגע עם הלקוח בעת שהותו בסניף, באינטראקציה בין אישית בגובה העיניים".

בין הפעולות שהבנקאי יוכל לבצע בעזרת האייפד: פעולות בעו"ש ובמט"ח, הזמנה ומסירה של כרטיסי אשראי ופנקסי צ'קים, הפקדה לפיקדון או לתוכניות חסכון בקשת אשראי, הוראות קבע, קביעת פגישות, מסירת מידע ותדפיסים. השירות על גבי IPAD החל בסניף נתניה, שהוא אחד מהגדולים בסניפי הבנק, ויורחב לסניפים נוספים.

בפועלים מציינים כי השימוש במחשבי לוח יוכל לסייע לבנק גם לצורך היערכות למתן שירות בנקאי במצבי חירום, כאשר קיימת מגבלה למתן שירותים בנקאיים באמצעות סניפי הבנק. למשל במצב בו בזמן טילים נאלץ הבנק לסגור סניפים באזורים מותקפים כפי שאירע במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 וב"עופרת יצוקה". במצבים כאלה יוכל הפועלים בכפוף להנחיות בנק ישראל, להשתמש במחשבי הלוח לצורך מתן שירותים בנקאיים באתרים חלופיים מחוץ לסניפי הבנק.