נילי פריאל: "אני העסקתי את העובדת הזרה לבד; הטילו עליי קנס"

רעיית שר הביטחון, החשודה בהעסקת עובדת זרה ללא היתר: "טעיתי, אך בעלי לא היה מעורב בדבר; לא היה מקום לזמן את אהוד ברק לחקירה"

רעיית שר הביטחון, נילי פריאל-ברק, החשודה בהעסקת עובדת זרה בלא היתר, הודיעה בימים האחרונים לבג"ץ כי היא "מבינה כי שגתה בהעסקת אותה עובדת זרה, שכן העסקה זו בוצעה ללא היתר כדין". לדבריה של פריאל, "אין ולא היה מקום לזמן את אהוד ברק לחקירה, וזאת מן הטעם שפריאל לבדה העסיקה את העובדת הזרה, ללא כל מעורבות של אהוד ברק".

הודעתה של פריאל לבג"ץ נמסרה בתגובה לעתירת הפורום המשפטי למען ארץ-ישראל, בדרישה שגם שר הביטחון יזומן לחקירה בפרשה זו. ואולם לדברי פריאל, "כניסה של אורחיה, מבקריה ועובדיה של רעיית שר הביטחון לביתה, מוסדרת על ידי רעיית השר ולא על ידי השר. השר ברק לא הסדיר את כניסתה ולא טיפל בסידורי האבטחה בנוגע לעובדת הזרה".

עוד לדברי פריאל, העבירה שאותה עברה היא עבירה מינהלית, ולכן מן הראוי להטיל עליה קנס מינהלי ובכך למצות את העניין. לדבריה, בכוונתה לפנות בימים הקרובים ללשכת היועץ ולברר מהם המקרים שבהם הוגשו כתבי אישום על פי הודאה של מעבידים מבלי שהעובדים תועדו בזמן חקירתם; מספר המקרים שבהם הוטלו קנסות על פי הודאת מעבידים; מספר המקרים שבהם ננקט הליך מינהלי ומספר המקרים שבהם ננקט הליך פלילי. נראה כי בכוונת פריאל לטעון לאכיפה בררנית בעניינה.

במכתב ששיגרו באי כוחה של פריאל, עו"ד יעקב בורובסקי ושולמית אשבול, בשמה של פריאל, ליועץ המשפטי וינשטיין, הם חולקים על העמדה שהובעה במכתב התשובה מלשכת היועץ לפנייתה של פריאל. "המציאות הנוהגת כיום היא שבגין הליך משפטי ראשון שננקט כלפי אדם בעבירות על חוקי העסקת עובדים זרים, בנסיבות זהות, מוטל קנס כספי", כתבו, "אם ננקט כלפי אותו אדם הליך שני, באותן עבירות, מוטל כפל קנס ואילו רק בהליך המשפטי השלישי כנגד אותו אדם מוגש כתב אישום".

בעקבות הודעותיהם של וינשטיין ופריאל לבג"ץ, ביקש הפורום המשפטי מבית המשפט למחוק את העתירה. לדברי עו"ד משה פולק, בא-כוח הפורום המשפטי, "העובדה שפריאל ידעה פרטים כה רבים, כמו מתי ואיזו אשרה היתה לעובדת, אך את שמה לא ידעה ולא את פרטי ההתקשרות עמה", כתב פולק לבג"ץ, "מהווים דבר תמוה בלשון המעטה. תמוה שבעתיים מדוע נסגרה החקירה מלכתחילה מבלי שפריאל עומתה עם הנתונים שהיו ממילא בידי היועץ המשפטי". (בג"ץ 7552/10)