"אם העלאת גיל הפרישה לא תיתמך במודל תגמול, הצבא עלול לקרוס"

ראש אכ"א בדיון ראשון בנושא בוועדת העבודה והרווחה: "אם נקבל החלטה לא אחראית - הצבא עלול לקרוס" ■ לפי חוק ההסדרים אמור גיל הפרישה בצה"ל לעלות בהדרגה ל-55

ההעלאה המתוכננת של גיל הפרישה מצה''ל הולכת ומתרחקת: בדיון ראשון שנערך היום (ב') בוועדת העבודה והרווחהשל הכנסת בראשות חיים כץ (ליכוד) הגיעו בכירי צה''ל ובהתאם להערכות המוקדמות החלו במסע ההפחדה.

ראש אכ"א, אלוף אבי זמיר, אמר בדיון, כי "העלאת גיל הפרישה כפי שסוכם נכונה, ואנחנו מחויבים להסכם. יחד עם זאת, כמצוין בהסכם, המהלך צריך להיתמך במודל שכר ותגמול מותאם כדי לשמר צבא איכותי, ובמידה שלא ייעשה כך - הצבא עלול לקרוס".

נזכיר כי לפי חוק ההסדרים גיל הפרישה מצה"ל יעלה בהדרגה עד ל-55 ב-2029. נזכיר כי הצעת החוק כבר אושרה בממשלה ובכנסת לקריאה ראשונה אך בהתאם להערכות "גלובס", בצה''ל לא ויתרו ומתכוונים לטרפד את ההצעה, לפחות לגבי כלל משרתי הקבע הקיימים.

ראש אגף תקציבים בצה"ל, תא"ל מהרן פרוזנפר, ממובילי המחאה נגד העלאת גיל הפרישה אמר כי "העלאת גיל הפרישה משירות קבע טומנת בחובה מספר סיכונים: למעט העלות הכלכלית, מדובר גם על גילאים בהם יש ירידה באפקטיביות השירות וגם הגמישות הניהולית תיפגע. הצבא עשה ועושה מהלכים דרמטיים על מנת להתייעל, בפרט בענייני משרתי הקבע ופרישתם".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) אשר מכהן כיו''ר ועד עובדי תעשייה אווירית במעמד של חופשה ללא תשלום והתעקש לקבל את טיפול ההצעה לוועדה שבראשו, נזף בנציג משרד האוצר שנכח בדיון: "אתם לא מספקים פרטים ונתונים שעל פיהם יוכלו חברי הוועדה לגבש עמדה ולהצביע. אלה גורלות של אנשים; משרתי קבע שהתגייסו חשבו שיפרשו בגיל מסוים, ופתאום רוצים לדחות להם את גיל הפרישה".

לדברי כץ, "אנחנו נערוך דיונים מעמיקים בשיתוף גורמים מקצועיים, ונגיע להחלטה מושכלת ואחראית בנושא חשוב זה".