קמפיין שהמדיה שלו נרכשה ע"י מדיה קום לא עלה בקשת

מדובר בקמפיין שרוכשת מדיה קום עבור לין&לין ■ מקורבים ללין&לין: הקמפיין לא עולה בגלל לחץ של מקאן ■ מקורבים לקשת: במדיה קום לא מצליחים לעמוד במחירים להם התחייבו

האם משרד הפרסום לין&לין משלם את מחיר מלחמת כיפוף ידיים בין קבוצות הפרסום אדלר-חומסקי ומקאן-אריקסון?

לין&לין, משרד שאיננו נמנה על 10 משרדי הפרסום הגדולים, רכש עד לא מזמן את המדיה שלו בטלוויזיה באמצעות יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה הוחלט במשרד לבחון את ההתקשרות עם יוניברסל מחדש ולעשות ניסיון לרכוש את המדיה לקמפיין של בריל באמצעות מדיה קום של קבוצת אדלר-חומסקי, זאת כדי להחליט על גורל התקציב בעתיד.

בימים אלה העלו לין&לין לאוויר שני קמפיינים בטלוויזיה לבריל תעשיות: לרשת נעלי גלי ולסקאל ספורט. אולם נראה כי המשרד, באמצעות מדיה קום, לא הצליח לשלב את הקמפיין שלו אצל כל זכייניות הטלוויזיה המסחרית.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בשבועיים האחרונים עלה קמפיין בהיקף של כ-300 אלף דולר ברשת לבריל תעשיות ובהיקף של כ-80 אלף דולר בערוץ 10. בכל הזמן הזה לא פורסם בזכיינית ערוץ 2 קשת אף לא ספוט אחד.

מדוע לא עלה הקמפיין בקשת? תלוי את מי שואלים. שלא לייחוס טוענים גורמים בשוק המדיה כי בקשת מסרבים להעלות את הקמפיינים למרות שיש בידם מכתב מלין&לין המבהיר כי מדיה קום היא המורשית לרכוש עבורם מדיה. לטענתם, אותם גורמים הסירוב של קשת נובע מלחץ שמפעילה עליו קבוצת מקאן-אריקסון.

מהצד השני טוענים גורמים אחרים במדיה כי במדיה קום הבטיחו ללין&לין מחירים נמוכים במיוחד כדי להעבירם אליהם. לטענת אותם גורמים, קשת לא מוכנה לגבות את המחיר הנמוך שהובטח "על חשבונה", ולכן מטעמי מחיר הקמפיין לא עולה.

עם זאת, נראה כי המשבר נמצא על סף פתרון. ככל הנראה, אתמול (א') נפגשו בכירים מקבוצת אדלר-חומסקי עם בכירים מקשת, ואם לא יחול שינוי של הרגע האחרון - יעלו הקמפיינים של בריל תעשיות כבר מהשבוע הקרוב.

תקציבים קטנים ורווחיים

לכאורה ניתן להתפלא מדוע שתי קבוצות כה גדולות מעוניינות במשרד כה קטן. התשובה נעוצה ברווחיות שיש בתקציבים הקטנים ובתקציבי המשרדים הקטנים. בניגוד למקובל לחשוב, התקציבים הגדולים שמחזיקות חברות המדיה אינם רווחיים לכשעצמם, וחשיבותם העיקרית היא ביצירת כוח וגודל לחברה המחזיקה בתקציב. דווקא תקציבי הפרסום הקטנים נחשבים לרווחיים במיוחד, וניתן לגזור עליהם קופונים יפים. לכן בשנים האחרונות מחזיקות חברות המדיה אנשים שמטפלים במשרדים ובתקציבים הקטנים.

אורי לין, מבעלי לין&לין, מסר בתגובה: "קנינו מדיה בטלוויזיה במשך שנים ארוכות באמצעות יוניברסל. החלטנו לקנות קמפיין נוכחי באמצעות מדיה קום. יצאה הזמנה מסודרת לפי פריסה למדיה קום".

במקאן-אריקסון ובקבוצת מאדלר-חומסקי סירבו להתייחס לידיעה.

עד לפרסום הידיעה לא התקבלה תגובה מקשת.