רשת התחייבה לא להפיץ בעולם את הפורמט "קצר משפחתי"

זאת במסגרת פשרה עם ענקית הטלוויזיה אנדמול, שטענה לזהות בין פורמט התוכנית "קצר משפחתי" לבין הפורמט שלה ושל ג'רי סיינפלד - "שופט הנישואים"

זכיינית ערוץ 2 רשת התחייבה לא להפיץ את הפורמט "קצר משפחתי" ברחבי העולם. מדובר בחלק מהסדר פשרה אליו הגיעה רשת עם ענקית הטלוויזיה אנדמול, שטענה לזהות בין פורמט זה לבין הפורמט שלה ושל ג'רי סיינפלד - "שופט הנישואים". ל"גלובס" נודע כי עם התחייבות זו תמה ההתנצחות המשפטית בין הצדדים.

אנדמול היא המפיצה הבלעדית של הפורמט של סיינפלד, ואף מכרה אותו לזכיינית ערוץ 2 קשת. העלאת התוכנית "קצר משפחתי" של המפיק יואב גרוס ברשת גרמה לכעס בקשת והביאה להחלטה להקפיא את העבודה על גירסה ישראלית של הפורמט.

בשני המקרים מייעצים קומיקאים על משברים יומיומיים. עם זאת, ב"קצר משפחתי" מדובר בבעיות משפחתיות, ואילו בסדרה האמריקנית מדובר בסוגיות הקשורות לזוגיות. גם מבנה הפאנל והתוכנית כולה שונים זו מזו.

עם שידור הקדימונים ל"קצר משפחתי" שלחה אנדמול מכתב אזהרה משפטי לרשת. לאחר עליית התוכנית החלה תכתובת בין הצדדים בנושא. בינתיים הספיקה התוכנית לרדת מהמסך הישראלי.

רשת ואנדמול מצויות בקשרים עסקיים, כאשר אחד הלהיטים של רשת, "אחד נגד 100", הוא פורמט של אנדמול, ההולנדית במקורה. נשיא אנדמול הוא הישראלי ינון קרייז.

המנהל המסחרי של אנדמול, טום טומאזיס, מסר: "אנחנו שמחים שיישבנו את הנושא עם רשת. 'שופט הנישואים' הוא אחד מהפורמטים שיש להן נושא בינלאומי, אשר מאפשר לו לבקר בכל טריטוריה סביב העולם. הוא מצחיק ומחוכם, ואנחנו מאמינים כי מכירותיו בעולם עד כה הן רק ההתחלה". עד כה נמכר הפורמט ל-52 מדינות בעולם, והוא משודר בארצות-הברית.

מרשת נמסר: "אנחנו מאוד שמחים שהגענו להסכם בנושא זה. רשת, אחד מגופי השידור המובילים בישראל, מצפה להמשך פעילות עסקית פורה עם אנדמול גם בעתיד".