ג'וניפר סוגרת מרכז הפיתוח בישראל - 50 עובדים יפוטרו

ספקית ציוד התקשורת הפעילה מרכז פיתוח בהרצליה מאז 2005, ולאחר הפיטורים עשרות בודדות של עובדים ימשיכו בישראל ■ ג'וניפר: "נמשיך לחפש הזדמנויות לצמיחה בישראל"‏

‎‎חמש שנים לאחר שהושלמה הרכישה היחידה שביצעה ספקית ציוד התקשורת ג'וניפר בישראל ולאחר שהקימה מרכז פיתוח בעקבות זה, החליטה היום (ג') החברה על סגירת מרכז הפיתוח המקומי. לא מדובר בהפתעה גדולה, שכן כבר תקופה ארוכה ברור שהטמעת הפתרון שנרכש לא הצליח כמצופה. בנוסף, לג'וניפר אין מוניטין של רוכשת מוצלחת כל כך. מארק סו, אנליסט ציוד התקשורת של בנק ‏RBC‏ כינה לפני כחצי שנה שמונה מתוך תשע הרכישות של ג'וניפר בעשור האחרון כ"מצערות".

ב-2005 רכשה ג'וניפר נטוורקס את הסטארט-אפ קאגור תמורת 67 מיליון דולר. קאגור ייצרה אפליקציה שמאפשרת לבקר ולשלוט על העברת קול על-גבי האינטרנט מסוג ‏Session Border Control) SBC‏). הפעילות של החברה בישראל עברה זעזוע בשנת 2006, כאשר פוטרו כרבע מהעובדים בעקבות שינוי אסטרטגי. כבר אז עמדו על הפרק ספקולציות לגבי סגירת מרכז הפיתוח בישראל, אולם החברה שידרה ביטחון בהמשך פעילותה כאן.

במשך השנים עמדו על הפרק תוכניות התרחבות כאלה ואחרות - רכישות של חברות בתחום ציוד התקשורת, או כניסה לתחומי עיסוק אחרים - אולם הן לא יצאו לפועל. כיום מונה מרכז הפיתוח 50 עובדים, מספר כמעט זהה למספר העובדים שקיבלה ג'וניפר בעקבות הרכישה ב-2005.

‎‎המרכז הוביל את אסטרטגיית החברה

ג'וניפר היא חברת ציוד תקשורת צעירה יחסית, היא הוקמה ב-1996 ומתמחה בפיתוח מערכות ניתוב המידע המיועדות לליבת הרשת ושנמצאות בעיקר בקרב ספקיות הטלקום. מנהל החברה העולמית הוא קווין ג'ונסון. החברה, שנסחרת כיום בנאסד"ק לפי 17.9 מיליארד דולר, החלה את פעילותה בישראל באופן רשמי בשנת 2001. היא עלתה מדרגה ב-2003 בעקבות הזכייה בפרויקט "נהר איתן" להקמת תשתית ה-‏IP‏ בצה"ל. דודי אילן הוא המנהל של פעילות החברה בישראל.

עופר כהנא, מי שהיה מנכ"ל קאגור ואחד ממייסדיה ובתפקידו האחרון בג'וניפר כיהן כסגן נשיא בכיר, סיפר ל"גלובס" לפני כשנתיים על השינוי במרכז הפיתוח המקומי, שהוביל את האסטרטגיה של ג'וניפר בתחום ה-‏VoIP‏. המרכז היה אחת הפעילויות הראשונות, כך לדברי כהנא, שהשתלבו באסטרטגיה של ג'וניפר עם פתיחת מערכת ההפעלה שלה, שהריצה את מכונות ניתוב התקשורת שלה, ג'ונוס, לספקי אפליקציות חיצוניים.

מג'וניפר נמסר כי "לג'וניפר נטוורקס מחויבות ללא פשרות לאזור זה והיא ממשיכה לחפש הזדמנויות לצמיחה בישראל. סגירת אחד ממרכזי הפיתוח שלנו קשורה אך ורק למעבר שביצעה החברה לגישה מכוונת שותפים בתחום פתרונות ה-‏SBC‏. אנו עובדים בצמידות ללקוחות שלנו על מנת ליישם תוכנית מעבר לאופן העבודה החדש". ‏‎‎‏