פיפ"א נגד סוכני הכדורגל: מתכננת להגביל העמלות ל-3%

ארגון הכדורגל העולמי מעוניין לקבוע רף של 2 מיליון דולר לסוכן עבור כל עסקת העברה של שחקן ■ בעונת 08/09 שילמו 92 הקבוצות הבכירות באנגליה סכום של 79.5 מיליון ליש"ט לסוכנים

במסגרת הרגולציות שמונהגות לאחרונה בכדורגל העולמי, מתכוונת פיפ"א להגביל גם את הסכום שיקבלו סוכני השחקנים ברחבי העולם.

נשיא פיפ"א ספ בלאטר חתם על הצעה לפיה תוגבל העמלה שיוכלו סוכני שחקנים לגבות עבור שחקנים וקבוצות ל-3%. לפי "הגרדיאן", הצעה כזאת יכולה לחסוך לקבוצות הפרמיירליג ולשחקנים - לפי נתוני העונה האחרונה - כ-60 מיליון ליש"ט.

הכוונה היא להגביל את העמלה שמשלמים שחקנים עבור השימוש השוטף בסוכנים. לגבי העברות שחקנים, ההצעה מדברת על כך שעמלת המקסימום להעברה - שמגיעה במקרים מסוימים ל-10%-15% - תוגבל ללא יותר מ-2 מיליון דולר, ללא קשר לגובה ההעברה. כזכור, לפי דיווחים זכה סוכנו של כריסטיאנו רונאלדו, חורחה מנדז, לעמלה בגובה 4 מיליון ליש"ט בגין המעבר של השחקן לריאל מדריד בקיץ 2009.

העיתון מביא כדוגמה לעלות מנופחת של עמלות סוכנים מהמשפט שניהלה סוכנות "פרואקטיב" נגד וויין רוני, במסגרתו עלו עדויות כי הסוכנות גבתה עמלות של כ-20% מהלקוחות.

בעונת 2008/09 שילמו 92 הקבוצות הבכירות באנגליה סכום של 79.5 מיליון ליש"ט לסוכני שחקנים, בגין העברות שחקנים בסכום כולל של 713 מיליון ליש"ט - מה שמעמיד את עמלת הסוכן הממוצעת באותה עונה על 11.3%.