הישג גדול לאקסלנז - שיתוף-פעולה אסטרטגי עם פייזר

טכנולוגיית ה-Breath ID של אקסלנז תשמש את פייזר לאבחון ובדיקת תפקודי כבד בניסוי קליני לטיפול בצהבת C ■ אקסלנז מעריכה את הכנסותיה משיתוף-הפעולה בכ-800 אלף דולר

עוד הישג גדול לביומד הישראלי: אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, הודיעה הבוקר (ד') לבורסה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית התרופות האמריקנית פייזר, לשימוש במערכת ה-BreathID של אקסלנז במסגרת ניסוי שלב II של תרופה ניסיונית לטיפול במחלת צהבת C (HCV).

אקסלנז צופה כי הניסויים יימשכו על פני תשעה חודשים ומעריכה כי הכנסותיה משיתוף פעולה זה יסתכמו בכ-800 אלף דולר לתקופת הניסוי.

הניסוי צפוי להתחיל בדצמבר 2010 ויכלול 10 מרכזים רפואיים בחמש מדינות באסיה. לטובת הניסוי תספק אקסלנז מכשירי BreathID לכל אחד מהמרכזים שישמשו לבדיקת תפקוד מטבולי של הכבד בחולים צהבת C לפני תחילת הטיפול בתרופה הניסיונית ולאורך תקופת הטיפול. כחלק משיתוף הפעולה, אקסלנז התחייבה להשכיר את מכשירי ה-BreathID לפייזר, ולספק לה ערכות מתכלות ושירותי תמיכה למשך כל זמן הניסוי.

מנכ"ל אקסלנז, סטיבן איתן אמר כי "זו הבעת אמון חשובה ועדות נוספת לעניין הרב ולצורך הקיים בטכנולוגיית ה-Breath ID לאבחון ולהערכת הטיפול במחלות בדרכי העיכול והכבד מצד חברת התרופות הגדולה בעולם. חלק מהבדיקות שמתאפשרות באמצעות מכשיר ה-BreathID עשויות להחליף בדיקות פולשניות הקיימות כיום ונותנות מענה ייחודי לחולים ולרופאים לשימוש באופן שגרתי".