כמה באמת פופולרי הפורמולה 1 באירופה?

מירוץ סיום העונה באבו-דאבי גרף נתוני צפייה מעולים בגרמניה, ספרד, בריטניה, אנגליה וצרפת ■ השיאנית: איטליה, עם 10.3 מיליון צופים בממוצע

סיום העונה הדרמטי בפורמולה 1 הביא לנתוני צפייה מצויינים בחמשת שווקי הטלוויזיה הבכירים באירופה (גרמניה, ספרד, בריטניה, אנגליה, צרפת). עד כמה הענף פופולרי ברחבי היבשת, אפשר להבין מכמויות האנשים שראו את המירוץ באבו-דאבי שסגר את העונה ביום ראשון האחרון, שלאחריו הפך סבסטיאן ווטל הגרמני מקבוצת רד-בול לאלוף.

מנתונים רשמיים שנמסרו על-ידי הפורמולה 1, עולה כי מירוץ הסיום נצפה על-ידי 10.3 מיליון אנשים בממוצע בגרמניה (ב"פיק" נרשמה צפייה של 12.1 מיליון אנשים). המירוץ הפך למשדר הנצפה ביותר של ערוץ RTL מזה שלוש שנים, כשההסבר לכך הוא הזכייה של ווטל הגרמני באליפות.

גם האפשרות הריאלית שעמדה בפני פרננדו אלונסו הספרדי לזכות באליפות העלתה את נתוני הצפייה בספרד - 9 מיליון צופים בממוצע, מירוץ הפורמולה 1 הנצפה ביותר מאז 2007, הפעם האחרונה בה אלונסו היה קרוב לזכות בתואר.

עוד מדינה שזכתה לנתוני הצפייה הטובים ביותר בפורמולה 1 מאז 2007 היא איטליה - 10.6 מיליון צופים בממוצע (פי 2 מכמות הצופים במירוץ המסיים של עונת 2009).

שני שווקים אירופיים בהם נתוני הצפייה מעט איכזבו הם אנגליה (5.3 מיליון צופים בלבד לעומת 6.6 מיליון אשתקד) וצרפת (4.4 מיליון צופים - המירוץ השני הכי נצפה העונה במדינה אחרי מירוץ הפתיחה).