וול סטריט: המדדים סגרו יום תנודתי במגמה מעורבת

הפדרל ריזרב קבע כי הבנקים יאלצו לעבור מבחן לחץ לפני שיוכלו להעלות דיבידנד ■ הבנקים גוררים את המדדים מטה ■ ג'נרל מוטורס הגדילה כמות בהנפקה לכ-478 מיליון מניות

וול סטריט נעלה את המסחר במגמה מעורבת לאחר שברוב יום המסחר נרשמה תנודתיות עם נטייה לעליות קלות. יום המסחר התאפיין בציפייה דרוכה לשיבתה של ענקית הרכב, ג'נרל מוטורס. הבנק הפדרלי העיב על המסחר לאחר הודעתו כי 19 בנקים יאלצו לעבור מבחן לחץ בטרם יעלו דיבידנד. המגזר הפיננסי הגיב בירידות קלות לדרישה החדשה של "הפד", כאשר בנק אוף אמריקה רשם ירידה של כ-2.5%. נתוני המאקרו שפורסמו שעה לפני פתיחת המסחר נתנו גם הם את הטון לכיוון המסחר. המסחר באסיה הסתיים במגמה מעורבת ואילו באירופה נרשמות עליות כשמשבר החובות האירי עדיין מטריד משקיעים רבים ביבשת. אירופה סגרה את המסחר בטריטוריה חיובית, זאת על אף המשך החשש ממצבה של אירלנד שהקרין גם על האווירה בניו יורק.

גם היום ממשיכים להכביד על המסחר בוול סטריט החששות מהתחדשות משבר החוב באירופה והמשקיעים ממתינים לתגובת אירלנד בעניין קבלת חבילת סיוע מקרן ההצלה של האיחוד האירופי שהוקמה במטרה שסייע למדינות הנקלעות למשבר חוב. היום דווח כי בריטניה מוכנה לסייע לאירלנד כדי להתמודד עם המשבר. שר האוצר הבריטי אמר כי ארצו מוכנה להעניק ערבויות לחובות של אירלנד, כאשר במקביל מתקיימים מגעים בין אירלנד לאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית. אולי רהן, הנציב הכלכלי מטעם האיחוד האירופי אשר מנהל את המגעים לסיוע כלכלי לאירלנד אמר "טבעי שבריטניה תהיה מעורבת כי הבנקים הבריטים חשופים מאוד לאירלנד".

כאמור, בזירת המאקרו, שעה לפני פתיחת המסחר פורסמו אישורי והתחלות בנייה, בסך הכל נרשמו בחודש אוקטובר 520 אלף התחלות בניה, לעומת 590 אלף התחלות בניה בחודש ספטמבר. הצפי המוקדם של אנליסטים בוול סטריט היה ליציבות של 590 אלף התחלות בניה, צפי שכאמור התבדה. מדובר, בשורה התחתונה, בירידה של 11.8% בהתחלות הבניה בארה"ב בחודש שעבר.

עוד פורסם היום מדד המחירים לצרכן שרשם עליה של 0.2% בערכו - זאת לעומת צפי מוקדם לעלייה של 0.3%. ליבת המדד נותרה יציבה, כאשר הצפי המוקדם היה לעליה של 0.1%.

עם תחילת המסחר פורסם דו"ח מלאי הנפט שהראה ירידה חדה של 7.3 מיליון חביות לעומת צפי האנליסטים לירידה של חצי מיליון חביות.

נציין כי החוזים למסירה על הנפט רשמו היום ירידה בשיעור של 2.2% למחיר של 80.44 דולר לחבית נפט, שיעור הירידה הגבוה ביותר בארבעת השבועות האחרונים.

היום הודיע הפדרל ריזרב ל-19 הבנקים שעברו את מבחני הלחץ ב-2009 כי יאלצו לעבור מבחן לחץ נוסף בטרם יעלו תשלומי דיבידנד ובטרם יבצעו תוכניות לרכישה עצמית של מניות. מטרת הבדיקה הנוספת היא לבחון את ההון של המוסדות הפיננסיים ואת היכולת שלהם להתמודד עם הפסדים בנסיבות מאקרו-כלכליות שליליות.

עניין רב ריכזה היום ההנפקה של ג'נרל מוטורס. לפי דיווחים אחרונים החברה הגדילה את הכמות בהנפקה לכ-478 מיליון מניות. אם המימשל האמריקני ימכור 412 מיליון מניות הוא יחזיר לקופתו כ-13 מיליארד דולר ויישאר עם כ-500 מיליון מניות, 33% אחזקה בענקית כלי הרכב. המחיר להנפקה נקבע על 33 דולר למניה - הקצה העליון של הטווח החזוי שפורסם בימים האחרונים.

טרגט מדווחת על עלייה של 18.5% ברווח הנקי

לאחר שאתמול פרסמה וול-מארט את דו"חותיה לרבעון האחרון, היום מפרסמת המתחרה טרגט את תוצאות הרבעון השלישי. מדווחת על עלייה שברווח הנקי ל-535 מיליון דולר או 74 סנט למניה לעומת 436 מיליון דולר או 58 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון עלו ב-3% ל-15.23 מיליארד דולר.

מחלוקות קשות בין בעלי המניות של ענקית התוכנה האמריקנית מיקרוסופט , לבין החברה. אסיפת בעלי המניות של החברה שכונסה אתמול, הפכה לכנס מחאה המוני בו בעלי המניות התלוננו בפני מנכ"ל החברה סטיב באלמר והמייסד ביל גייטס על מחירה הנמוך של

לאחר סיום המסחר תדווח אפלייד מטריאלס , כשהצפי הוא לרווח של 31 סנט למניה על הכנסות של כ-2.6 מיליארד דולר ברבעון.

חברת טאואר-ג'אז דיווחה היום על שיתוף-פעולה עם חברת סינופסיס ליצירת פתרונות תכנון מתקדמים לפלטפורמות הטכנולוגיה האנלוגית Mixed-Signal/Power Management. טאואר מנוהלת על ידי ראסל אלוונגר.

גילת מסכמת היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה עם עלייה של כ-6% בהכנסותיה לכ-58 מיליון דולר לעומת הרבעון השלישי של 2009. הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-36.2 מיליון דולר או 86 סנט למניה, וזאת לעומת רווח נקי של 2.5 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון השלישי של 2009.

סיוה הודיעה היום על הצטרפותה לרשימת מניות השבבים הכלולה במדד S&p SmallCap 600 GICS. ההצטרפות תיכנס לתוקף עם סיום המסחר בנאסד"ק ב-19 בנובמבר.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]