מלידר לקמן: רגינה אונגר מחליפה את גיורא ענבר כמנכ"ל

עלות שכרה תעמוד על 100 אלף ש' בחודש ובנוסף היא תהיה זכאית להקצאה של כ-3% ממניות החברה ■ מניית קמן צנחה מאז חשף "גלובס" שהחברה לא תעמוד בהתניות פיננסיות

חברת קמן אחזקות , שבשליטת רוני אלרואי, הודיעה היום על מינויה של רגינה אונגר למנכ"לית הקבוצה. אונגר,47, כיהנה בעשור האחרון כסמנכ"לית הכספים של לידר השקעות , שעברה לאחרונה לשליטת קרן ATE של דן דוד.

עלות שכרה תעמוד על 100 אלף שקל בחודש ובנוסף היא תהיה זכאית להקצאה של כ-3% ממניות החברה.

קמן נסחרת בשווי של 83 מיליון שקל, לאחר ירידה של 23% במנייה תוך שבועיים, מאז נחשף ב"גלובס" כי החברה לא תעמוד בהתניות הפיננסיות של האג"ח בהיקף 55 מיליון שקל שהנפיקה לפני כשלושה חודשים בלבד.

הונה העצמי של קמן בסוף הרבעון השלישי צפוי להיות נמוך מ-100 מיליון שקל, ומשמעות הדבר היא כי מחזיקי האג"ח יכולים לדרוש כעת פירעון מיידי.

הקיטון בהון העצמי סולו, שעמד בסוף הרבעון השני על 108 מיליון שקל, נובע מהפחתות שתצטרך קמן לבצע בחברה-בת, תאת תעשיות.

החברה ציינה בדיווח כי למעט סוגיה זו, הנוגעת להון העצמי, לא צפוי שינוי מהותי לרעה בהיקף ההכנסות או ברווחיות הגולמית שלה ברבעון השלישי. את המחצית הראשונה של 2010 סיימה קמן עם הפסד של 23 מיליון שקל ועם תזרים מזומנים שלילי של 11 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הפסד של 23 מ' ש' ברבעון

אונגר מחליפה בתפקיד את גיורא ענבר, ששימש כמנכ"ל חברת האחזקות בחודשים האחרונים, לאחר שהחליף את דן טופז, שעזב לאחר כהונה קצרה.

ענבר ימונה כעת למנכ"ל החברה-בת - קמן מים, בנוסף על תפקידו כמנכ"ל החברה-בת של קמן, ישאל, שמחזיקה במספר חברות תעשייתיות וביניהן תאת, מצברי שנפ וקמין נדל"ן.

כמנכ"ל קמן מים יזכה ענבר לשכר של 50 אלף שקל וכן למענק שנתי שיקבע הדירקטוריון מידי שנה.

במקביל למינויו דיווחה קמן כי היא משנה את תנאי ההלוואה שנתנה לענבר על סך 3 מיליון שקל, לצורך מימוש אופציות למניות החברה.

מועד פירעונה יידחה בשנתיים לדצמבר 2013 והיא תהפוך ל"נון ריקורס", כלומר בגינה ישועבדו מניות קמן, כך שאם ענבר לא יעמוד בתשלומים או בתשלומי הריבית, תוכל החברה להיפרע מהן.

עקב השינוי מדווחת קמן כי הונה העצמי יקטן ב-3 מיליון שקל בדו"חות השנתיים. במקביל, הודיע ענבר כי הוא מוותר על זכותו להודעה מוקדמת, מהלך שיחסוך לקמן 1.7 מיליון שקל.