מחזיר (ב)תשובה: דלק משיבה הזכויות ב-3 רישיונות

שותפות דלק קידוחים של יצחק תשובה, נובל אנרג'י ואבנר הגיעו להסדר עם הממונה על ענייני הנפט כי יוותרו על כל זכויותיהן ב"רות E", "רות F", מובלעת "חלמיש" ורישיון "אוהד" שתוקפו פג

ויתור מרצון או אילוץ רגולטורי? חברת דלק קידוחים שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה הודיעה היום לבורסה כי בעקבות דיונים עם הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות באשר מספר הרשיונות שהיא מחזיקה - בשיתוף עם נובל אנרג'י האמריקנית ועם שותפות אבנר , החליטו בחברה "למקד את פעילות האקספלורציה ברישיונות מסויימים".

על פי ההסדר בין דלק קידוחים לממונה, השותפות תוותר על כל זכויותיה ברשיונות "רות E" ו-"רות F" וכן ברישיון "אוהד" שתוקפו פקע ואין בכוונת דלק לחדשו. כמו כן ויתרה דלק על כל זכויותיה במובלעת "חלמיש" המהווה חלק מרישיון "צורים".

ההודעה מתייחסת גם למובלעת "צוק תמרור" שברישיון "זרח", ועל פיה השותפות הגישה לממונה בקשה לקבלת חזקה בשטחי המובלעת. "ככל שתידחה הבקשה לקבלת חזקה כאמור, השותפויות לא תבקשנה הארכה של תקופת הרישיון", נכתב.

בהודעה שפירסם מקביל משרד התשתיות, נכתב כי "בעקבות בדיקה שנערכה במשרד הסתבר כי החברות מחזיקות בזכויות ושטחים העולים על המגבלות הקבועות בחוק, לפיכך פעל המשרד על מנת להגיע למתווה להשבת זכויות".

בנוסף, צפויות השותפויות להגיש בתוך 45 יום בקשות להעברת זכויותיהן ברשיונות "רות D" ו-"רות C", כך שחלקן היחסי לא יעלה על 25%, בהתאם להוראות הקבועות בחוק הנפט. יתר הזכויות יימכרו לרוכש, במידה ויימצא כזה - ולא יועברו למדינה.

לאחר תנאים אלה, ירד מספר הרישיונות בהם מחזיקה "דלק קידוחים" בשיעור של מעל 25% מ-22 רישיונות עד כה ל-13 בלבד - זאת לעומת 12 רישיונות כפי שמתיר החוק. מאחר וגם אחרי הויתור על הזכויות, נותרת בידי "דלק קידוחים" כמות רישיונות גבוהה - הודיעה החברה לבורסה כי השותפויות תגשנה בקשה למועצת הנפט לאישור המשך החזקה ברישיון נוסף מעבר ל-12 רישיונות. הממונה צפוי להביא את הבקשה לאישור המועצה.

כיום בידי דלק קידוחים זכויות גם ההיתר המוקדם דניאל שבו הוגשה בקשה לקבלת שני רישיונות, רישיון שחר שתוקפו הוארך בשנה נוספת וכן רישיון שרית אשר בתוקף עד תאריך 2.1.2011 לצורך השלמת הקידוח ומבחנים נדרשים. ממשרד התשתיות נמסר כי "ככל שלא תימצא תגלית (בשרית - ע.ר.), לא תינתן ארכה נוספת כלשהי".