ביבי החליט להפשיר במקום להקפיא

הקשר בין הפתרון שמצא השבוע ביבי למשבר הנדל"ן, לסבך הפוליטי הסמיך שאליו נקלע

באורח פלא, מצא השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את התרופה למצוקת הדיור בישראל.

בתום יום התייעצויות ארוך עם שרים, חברי-כנסת ומקורבים, סביב השאלה כיצד עליו לנהוג בנושא המשך הקפאת הבנייה בשטחים, הגיע נתניהו למסקנה: למה לדבר על הקפאה כשאפשר לדבר על הפשרה?

וככה, בשיחת מסדרון שעסקה בשאלה כיצד לצאת מה"ברוך" המדיני והפוליטי, נהגתה רפורמה בנדל"ן, שנועדה בעיקר לחלץ את נתניהו מהבוץ, ולהציל אותו מהכותרות ומהעיסוק הבלתי פוסק בפנייה החדה שלו שמאלה סביב נושא ההקפאה.

וכרגיל, אצל נתניהו הכול לא מאורגן, נעשה מעכשיו לעכשיו. מסיבת העיתונאים החפוזה שכינס בהתראה של שעה, רק הדגישה את הלחץ הגדול שבו מצוי ראש הממשלה. לא מבועת הנדל"ן, מה פתאום, אלא מהאמריקנים ומהבעיות בבית עם הליכוד ועם ש"ס, שמכתיבות את סדר היום.

שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לא ידעו מראש על מסיבת העיתונאים. במקום לשדר מנהיגות, איבד נתניהו כיוון. במקום לפעול על-פי אסטרטגיה ומשנה סדורה, הוא שלף שפנים מהשרוול, וככה זה גם נראה: לא מאורגן, היסטרי ולא יעיל.

ואם לא די בכך, אז גם את שתי מטרותיה הצליחה מסיבת העיתונאים הדרמטית להחטיא: סדר היום נותר על כנו. כותרות העיתונים ממשיכות לעסוק בהבנות שהושגו בין נתניהו לאמריקנים ובמשבר הקואליציוני שעלול להיוולד כתוצאה מכך.

ומצוקת הנדל"ן? לא כך היא תיפתר. התוכנית שהציג נתניהו היא חלקית, זניחה ולא משמעותית. אולי הפעם יגלה נתניהו סוף-סוף, שאי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן.