בעלי המניות של מיקרוטיון יכריע מחר על הרכישה בידי צורן

היקף עסקת הרכישה שדווחה בספטמבר - 166 מיליון דולר‏

בעלי המניות של חברת ‏Microtune‏ יתכנסו מחר (ו') בטקסס על מנת לאשר את רכישת החברה על-ידי צורן (סימול: ‏ZRAN‏) תמורת 166 מיליון דולר. שתי החברות הודיעו על העסקה בספטמבר, ומספר בעלי מניות של מיקרוטון התארגנו לתביעות נגד החברה, בטענה שדירקטוריון מיקרוטיון הפר את חובתו למשקיעים, בכך שלא ערך תהליך מקיף יותר לפני ההחלטה על העסקה. מאז הגיעה מיקרוטיון לטיוטת הסכם עם המשקיעים שתבעו.

צורן, בניהולו של ד"ר לוי גרצברג, נסחרת בנאסד"ק בשווי 337 מיליון דולר. החברה עוסקת בפיתוח שבבים למוצרי אלקטרוניקה צרכנית והדמיה דיגיטלית, כגון מכשירי ‏DVD‏ ומדפסות. מיקרוטיון מפתחת טיונרים מסיליקון עבור ממירים, מודמים לכבלים, טלוויזיות דיגיטליות ועוד.

מדיווחים של מיקרוטיון ל-‏SEC‏ (רשות ניירות הערך האמריקנית) עולה שבמאי היא קיבלה הצעות ראשוניות מצורן וחברה נוספת. בעזרת חברת ייעוץ מיקרוטיון גיבשה רשימה של 26 חברות מהתעשייה שיכולות לרכוש אותה, כולל צורן והחברה הנוספת. הרשימה הצטמצמה עם הזמן לאחר שמיקרוטיון עניינה את החברות באופן לא פורמלי ברכישתה. המגעים עם צורן התקדמו ובתחילה דובר על מחיר מניה של 3.02 דולר, כשבסוף המחיר נקבע על 2.92 דולר. ‏

מצגת משותפת של החברות מציגה את החזון שעומד מאחורי המיזוג והוא להפוך למובילת שוק בפתרונות אינטגרטיביים לבידור ביתי (מכשירי טלוויזיות, ממירים, ‏DVD‏ וכדומה). צורן דיווחה לאחרונה על תהליך של ארגון מחדש עם דגש על מבנה העלויות התפעוליות.