התמתנות בפעילות במשק: המדד המשולב הוסיף רק 0.1%

העלייה המתונה במדד החודש משקפת עלייה במדדי יבוא מוצרי הצריכה וביבוא התשומות, אשר קוזזה בירידות במדדי יצוא הסחורות והשירותיים, הפדיון במסחר ושירותיים ומדד היצור התעשייתי

המדד המשולב למצב המשק לחודש אוקטובר 2010 עלה ב-0.1% מה שמעיד על האטה בפעילות על פי נתוני בנק ישראל כאשר נתוני המדד החודש כמו גם בחודשים הקודמים, מצביעים על עלייה בפעילות בקצב מתון יותר מזה שנרשם במחצית הראשונה של השנה.

העלייה המתונה במדד החודש משקפת עלייה במדדי יבוא מוצרי הצריכה וביבוא התשומות, אשר קוזזה בירידות במדדי יצוא הסחורות והשירותיים, הפדיון במסחר ושירותיים ומדד היצור התעשייתי.

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי ירד בספטמבר בשיעור של 3.8%, לאחר ירידה של 6.1% באוגוסט. מדד הפדיון של המסחר והשירותים ירד בספטמבר בשיעור של 0.7%, לאחר עלייה בו של 0.7% בחודש אוגוסט.

לעומת זאת, מדד יצוא השירותים ירד באוקטובר בשיעור של 3.2% לאחר עלייה של 15.6% בספטמבר. מדד יצוא הסחורות ירד באוקטובר בשיעור של 0.5%, בהמשך לירידה של 1.7% בספטמבר. מדד יבוא מוצרי צריכה עלה באוקטובר בשיעור חד של 15.7%, לאחר ירידה בו של 1.7% בספטמבר.

עוד בין מרכיבי המדד נציין את מדד יבוא תשומות לייצור עשלה באוקטובר בשיעור של 1.8%, בהמשך לעלייה בו של 2.5% בספטמבר.

בנק ישראל מציין כי בחישוב המדד המשולב מובאים בחשבון שינויים ברכיביו (מנוכי העונתיות) הן בחודש השוטף והן בחודשים אחדים בפיגור.