ניגוד עניינים? גזית מייצג את הנהלת בתיהמ"ש וגם את לשכת עוה"ד

עו"ד רון גזית מייצג את הנהלת בתיהמ"ש בענייני "נט המשפט" - ובמקביל מייצג את הלשכה במו"מ מול נציגות השופטים בנוגע למשוב השופטים ■ הלשכה: "גזית נושא בתפקיד סטטוטורי"

האם עו"ד רון גזית מצוי בניגוד עניינים? ממלא-מקום ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד רון גזית, מייצג את הנהלת בתי המשפט בנושאים הנוגעים למערכת המחשוב "נט המשפט" - ובמקביל מייצג את לשכת עורכי הדין במגעים מול נציגות השופטים, בנוגע לחידוש משוב השופטים או דרכי בקרה אחרות על-ידי הלשכה.

ניסיון מוכח

לפני חודשים אחדים זכה גזית במכרז של הנהלת בתי המשפט לייעוץ בנושא פרויקט "נט המשפט". הנהלת בתי המשפט ערכה מכרז לבחירת יועצים משפטיים מהמגזר הפרטי, בהנחיית היועצת המשפטית של ההנהלה, עו"ד לאה רקובר. תנאי הסף במכרז איפשרו הגשת הצעות מטעם משרדים בעלי ניסיון מוכח בעסקאות מחשוב בהיקפים גדולים. לשלב הסופי במכרז, שעליו ניצחה נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, הילה גרסטל, עלו שני משרדים בלבד, ומשרדו של גזית זכה בהתמחרות הסופית.

עד שנת 2007 שימש גזית כיו"ר ועדת המחשוב בלשכת עורכי הדין, ובמסגרת זו פעל מול הנהלת בתי המשפט בנושאים שונים המטרידים עורכי דין במערכת המחשוב החדשה, שנכנסה לפעולה באופן הדרגתי. לפני כחודש, בישיבת הוועד המרכזי של הלשכה, נבחר גזית, על-פי הצעתו של ראש הלשכה עו"ד יורי גיא-רון, להיות חבר בצוות מטעם הלשכה שיחדש את המשא-ומתן מול נציגות השופטים בנוגע לעריכת משוב.

לכאורה, מינויו של גזית לצוות המשא-ומתן מציב אותו בעמדה בעייתית, שכן יקשה עליו לנהל משא-ומתן מול השופטים כאשר הנהלת בתי המשפט, המתנגדת אף היא נחרצות לעריכת משוב, מעסיקה אותו בתשלום כיועצה בתחום המחשוב.

גזית עצמו מסר בשיחה עם "גלובס" כי "ההחלטה בוועד המרכזי התקבלה על דעתי, ולפיה ינוהל משא-ומתן עם נציגות השופטים על בסיס הסכמה. בהיעדר הסכמה לא יהיה משוב. מאחר שהסמכות שלנו היא רק להגיע להסכמות ולא לעשות משוב חד-צדדי, ומאחר שאני מתנגד אישית ואצביע נגד עריכת משוב חד-צדדי ללא הסכמה, אינני רואה בעיה של ניגוד עניינים".

"אין בעיה אתית"

גזית הוסיף כי "אין כאן בעיה משפטית או אתית בנסיבות העניין. אם אני אחוש או מישהו בהנהלת בתי המשפט או חברי הוועד המרכזי יחושו שיש כאן בעיה, אפילו כדי למנוע מראית-עין, אני אתפטר מהייצוג בעניין המשוב".

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "צוות ההידברות עם נציגות השופטים מונה על-ידי הוועד המרכזי ולא על-ידי ראש הלשכה. בנושא כמו בקרה על שופטים קיימת חשיבות עליונה שבראש הצוות יעמוד בעל תפקיד בכיר בלשכה. עו"ד גזית הוא ממלא-מקום ראש הלשכה, שהינו תפקיד סטטוטורי. הדיונים ייעשו למול נציגות השופטים ולא מול הנהלת בתי המשפט, וגם לפיכך, הטענה לניגוד עניינים מופרכת. ממילא, כל החלטה בעניין הבקרה תתקבל על-ידי הוועד המרכזי, והצוות הינו רק צוות הידברות והמלצה".