OECD: הצמיחה הגלובלית תרד בשנת 2011 ל-4.2%

עם זאת, מזכ"ל ה-OECD העריך כי ההאטה בצמיחת הכלכלה הגלובלית הצפויה בחודשים הקרובים לא תימשך זמן רב וכי במחצית השנייה של 2011 וב-2012 תחול התאוששות

מזכ"ל אירגון ה-OECD אמר היום כי ההאטה בכלכלה הגלובלית הצפויה בחודשים הקרובים לא תימשך זמן רב. "יש תפר חלש, כן, אך אנו לא חושבים שזה הולך להימשך זמן רב. אנו צופים התאוששות במחצית השנייה של שנת 2011 ושנת 2012 תהיה טובה עוד יותר" אמר אנח'ל גורייה בראיון לרשת "בלומברג" לאחר שהארגון פירסם היום תחזית צמיחה חדשה לפיה הצמיחה ברחבי העולם תרד בשנת 2011 ל-4.2% לעומת תחזית קודמת לצמיחה עולמית של 4.6%.

התחזית הגלובלית לשנת 2010 נותרה ללא שינוי. אך תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנה הקרובה לסיומה נחתכה ל-2.7% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.2%. בשנת 2012 מקווים ב-OECD כי הצמיחה העולמית תתאושש ל-4.6%.

גורייה ציין גם כי ממשלות המרחב האירופי צריכות להציע סיוע לאירלנד על מנת לשמור תחת שליטה את משבר החוב אליו נקלעה המערכת הבנקאית באי. "בואו נקיף בגדר את המקרים האלו ונתגבר עליהם מאחר והם לא משקפים את המציאות של מה שבאמת קורה באירופה".

עוד התייחסות לאירופה מכיוון הכלכלנים שפרסמו את התחזית היתה, שעל המדינות להגביר את המאמצים כדי לקצץ את הגירעונות התקציביים בשנה הבאה והמליץ להן להעלות את הריביות בהן בשל החשש כי הרמה הנמוכה מדי מהווה סיכון לטווח ארוך. גישה זו שונה מהגישה שהביעו הכלכלנים ביחס לארה"ב שם הם דווקא חושבים כי כדאי שהריבית תיוותר נמוכה עוד מספר שנים. לדעת הכלכלנים יהיה על מדינות העולם לסגת מתוכניות החילוץ השונות עד שנת 2012.