כמצ'יינה דורשת הנחה של 12% בשווי עסקת מכתשים אגן

כור עשויה למכור פחות מניות לעומת הכוונה המקורית ותישאר עם שיעור אחזקה גבוה יותר

כור , החברה האם של מכתשים אגן , הנמצאת בשליטת אידיבי של נוחי דנקנרשיגרה הבוקר (א') הודעה מהותית לבורסה. החברה מדווחת כי בעקבות סבב שיחות נוסף עם החברה הסינית כמצ'יינה, וכן לנוכח פרסומי הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של כור ושל מכתשים אגן בימים הקרובים, עולה מהשיחות בין הצדדים עולה כי צפויים לחול שינויים במבנה העסקה ובתנאיה.

החברה הסינית דורשת להפחית את שוויה של מכתשים אגן בעיסקה מ-2.72 לכ-2.4 מיליארד דולר, המשקף מחיר של 20.3 שקל למניה (בחישוב לפי החזקה אפקטיבית שאינה כוללת מניות המוחזקות בידי מ.א וחברות בת שלה, ובהתחשב בשער החליפין של השקל ביחס לדולר ולפני דילול העשוי לנבוע מהמרת אופציות עובדים).

בנוסף, כמצ'יינה מבקשת שלא תינתן לחברה אופציית PUT שהייתה בהבנות הראשוניות.

עוד נאמר בהודעה של כור כי הצדדים בוחנים אפשרות שהחברה תמכור במסגרת העסקה כמות של מניות מכתשים אגן הקטנה מזו שהיתה בהבנות הראשוניות ובאופן ששיעור החזקתה של כור במ.א לאחר העסקה יהיה גבוה מהשיעור שהיה אמור להיות לה על-פי ההבנות הראשוניות (שהיה 30%).

בנוסף, נבחנת אפשרות להסדרת הלוואת נון-ריקורס לכור מבנק זר כנגד מניותיה במכתשים אגן, כפי שיוחזקו על ידה לאחר השלמת העסקה, בגיבוי ChemChina.

בסוף אוקטובר חתמו נציגי ועד העובדים של החברה, נציגי הנהלת IDB ואנשי ההסתדרות על הסכם מיוחד במטרה להסדיר את תהליכי ההתייעלות במכתשים אגן. ההסדר עם העובדים של מכתשים אגן היה אחד המכשולים המהותיים והקשים בדרך לעסקה עם כמצ'יינה. בין הנקודות החשובות שבהסכם מצוי סעיף, על פיו מתחייבת ההנהלה להשאיר את אתרי הייצור העיקריים של החברה בישראל לפחות עד חודש יוני 2017.