אטיאס על שרי ש"ס: "מי אנחנו? מה שהרב יוסף יגיד נעשה"

שר השיכון בראיון בגל"צ: "שרי ש"ס הם רק השליחים של עובדיה יוסף - הארכת ידו, הוא גדול הדור" ■ "נימנע בהצבעה על המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות - רוצים להפסיק את ההונאה"

"ישנן 4,600 יחידות שאנחנו יכולים להוציא לשיווק כל יום - זה היצע זמין לעשות בו מה שנרצה, ועלינו לנצל זאת", כך אומר היום (א') שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בראיון לגל"צ. אטיאס התכוון להיצע הדירות במזרח ירושלים וביהודה ושומרון שעומדות על הפרק בסוגיית המשך ההקפאה של הבנייה בהתנחלויות. "אם לא יהיה הסדר עם האמריקנים אני לא חתום על היתרי בנייה נוספים".

הסוגיה עומדת על שולחנה של הממשלה בימים אלה - האם לקבל את עמדתה הצפויה של ארה"ב ולהמשיך את ההקפאה של הבנייה בהתנחלויות ל-3 חודשים נוספים. מפלגתו של אטיאס, ש"ס, צפויה להימנע בהצבעה על הנושא בממשלה ובכך להביא לאישור המשך ההקפאה כפי שראש הממשלה נתניהו נוטה לעשות.

"כשאחנו רואים את מכלול השיקולים, ננטה להימנע בהצבעה על העסקה עם ארה"ב, בייחוד שלא קיבלנו עדיין תשובות חד משמעיות מהם, המסמך עדיין לא הגיע לידי הממשלה ואנחנו עוד לא יודעים את הדברים במלואם", אמר אטיאס והוסיף כי "הכי חשוב שההקפאה תיפסק כי בעיני היא עדיין היא לא הסתיימה אפילו שכבר חודש עבר מאז ההפשרה הרשמית". שר השיכון התכוון בדבריו לכך שבנייה במזרח ירושלים לא מאושרת למרות שהופשרו הקרקעות.

"זו הונאה - וש"ס רוצה להפסיק את ההונאה הזו", אמר אטיאס בהמשך דבריו. "בהימנעות אנחנו נעביר את ביטול ההקפאה - זו הימנעות שיש בה הבעת דעה. יש פה הונאה של משחקי מילים - אם אין בנייה בירושלים אז ההקפאה לא הסתיימה, ובהימנעות שלנו אנחנו רוצים בעצם שההקפאה תיפסק בעוד שלושה חודשים", לדבריו.

אטיאס אמר כי מפלגת ש"ס "נתנה את כל החבל לראש הממשלה כדי שיוכל לתמרן בהחלטותיו, אך זה לא אומר שאנחנו רוצים שיקפיאו את החיים של האנשים. נרצה לוודא באמת שלא תהיה הקפאה בירושלים, ובוודאות. אם נוודא שבזכות ש"ס בונים בירושלים וביו"ש ויש שם שקט - נוותר ונתחשב בארה"ב".

אטיאס נשאל לגבי מורו ורבו, המנהיג הרוחני של מפלגת ש"ס הרב עובדיה יוסף. השאלה של המראיין תהתה באשר להבנה של יוסף בעניינים מכריעים כמו נדל"ן והאם ש"ס עושה נכון בכך שהיא הולכת לפי כל הוראה שיוצאת מפיו של יוסף. לדברי אטיאס, "אנחנו (מפלגת ש"ס) רק השליחים שלו, הוא הקובע - מי אנחנו בכלל?. מה שהרב הוא יגיד לנו נעשה".

אטיאס הוסיף, כי "הרב עובדיה יוסף הוא גדול הדור, הוא מבין גם מבין בענייני נדל"ן ויודע לנתח דברים לעומקם. לרב אכפת רק מישראל ומעם ישראל - ואנחנו רק הארכה של ידו".