רוני אלרואי מנסה לקנות זמן; בוחן הכנסת משקיע לקמן

קמן מבקשת ארכה לעמידה באמת המידה הפיננסית של האג"ח שהנפיקה

רוני אלרואי מנסה לקנות זמן נוסף, כדי לפתור את הבעיות עם מחזיקי האג"ח של חברת ההשקעות קמן שבשליטתו. מדיווח ששיגרה היום קמן, עולה כי החברה מבקשת לכנס אסיפת אג"ח נוספת במטרה לקבל ארכה לעמידה באחת מאמות המידה הפיננסיות של האג"ח. זאת, מאחר שהיא איננה צפויה לעמוד בה - כנדרש בשטר הנאמנות של האג"ח - נכון לסוף הרבעון השלישי.

לאחר שבקשתה לשינוי השטר כבר נדחתה על ידי המחזיקים, מבקשת קמן כעת ארכה של שני רבעונים - עד תום הרבעון הראשון של 2011 - כדי לעמוד באמת המידה של הון עצמי גבוה מ-100 מיליון שקל. לחלופין, אם תודיע החברה טרם פרסום דו"חות הרבעון הנ"ל על התקשרות להשקעה במניותיה, או ש"תבוצע בה השקעה הונית בסכום ברוטו של לפחות 50 מיליון שקל", היא תקבל ארכה נוספת. קמן נסחרת היום בשווי של כ-80 מיליון שקל בלבד.

קמן גייסה באג"ח 55 מיליון שקל בחודש יולי האחרון, ובין המשקיעים הגדולים שרכשו את האג"ח נמצאים בתי ההשקעות אי.בי.אי, מיטב וכלל פיננסים. כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת החודש, ואושר לאחר מכן בדיווח של קמן, החברה לא תעמוד באמת המידה הפיננסית שנקבעה בשטר הנאמנות, כשהונה העצמי בדו"חות הרבעון השלישי צפוי להיות נמוך מ-100 מיליון שקל. משמעות הדבר היא שמחזיקי האג"ח יכולים לדרוש כעת פירעון מיידי.

הקיטון בהון העצמי סולו, שעמד בסוף הרבעון השני על 108 מיליון שקל, נובע מהפחתות שתבצע החברה הבת, תאת תעשיות, יצרנית ומשפצת האביזרים לתעשיית התעופה, שדיווחה לפני מספר ימים כי לפי טיוטת הערכת שווי שבוצעה לה, עלולות לחול ירידות ערך מהותיות בשווי ההוגן של נכסיה.

עוד עולה מהדיווח של קמן מהיום, כי היא תפקיד כרית ביטחון בגובה שני תשלומי ריבית חצי שנתיים להבטחת התשלומים שיבוצעו לאחר ההפקדה. איגרות החוב גויסו בריבית של 6.45% לשנה, ולכן כרית הביטחון תעמוד על כ-3.5 מיליון שקל. בנוסף, תשלם קמן במשך כל תקופת ההארכה תוספת של 1.5% לריבית. אם למרות ההארכות קמן לא תעמוד בסופו של דבר בהתניות, יזכו מחזיקי האג"ח לתוספת של 1% בריבית האג"ח. עוד התחייבה החברה כי לא תשנה את תנאי ההלוואות שקיבלה מהבנקים, באופן שירע את מצבם של מחזיקי האג"ח, וכן לא תחלק דיבידנדים או דמי ניהול לאלרואי מעבר לאלו שאושרו לו מראש.

קמן אחזקות פועלת באמצעות אשכול חברות בתחומי הסחר והתעשייה, ובמיוחד בתחומי המים והתשתיות ותעשיות מוטות ביטחון. את המחצית הראשונה של 2010 סיימה בהפסד של 23 מיליון שקל, ועם תזרים מזומנים שלילי בסך 11 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בשבוע שעבר מונתה רגינה אונגר למנכ"ל החברה במקומו של גיורא ענבר, ששימש בתפקיד בשש השנים האחרונות. אונגר,47, כיהנה בעשור האחרון כסמנכ"לית הכספים של לידר השקעות, שעברה לאחרונה לשליטת קרן ATE של דן דוד.