כץ דרש לשלם פנסיה לאנשי קבע מגיל 32 ופוצץ דיון בכנסת

(עדכון) - מדובר על משרתי קבע שהוצאו מהשירות בגלל תפקוד לקוי ■ כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, תקף את נציגי האוצר: "לא מעניין אותי מה סיכמתם עם הצבא"

דיון סוער היום (ג') בוועדת העבודה והרווחה סביב סוגיית העלאת גיל הפרישה מצה"ל. יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), דרש מנציגי האוצר הבהרות באשר להעלאת גיל הפרישה ורמז כי האוצר מתייחס לאנשי הקבע כאל עובדים "נחותים" בהשוואה לעובדי מדינה.

"אני לא חושב שחיילי צה''ל שהולכים לשירות קבע נחותים משאר עובדי המדינה", אמר כץ. "אני רוצה שחייל שפוטר בגלל תפקוד לקוי יקבל פנסיה כמו כל עובד מדינה אחר". בדיון נכחו גם 7 אלופים ובהם ראש אכ''א האלוף אבי זמיר.

במהלך הדיון הטיל כץ פצצה כשביקש לתקן את החוק כך שכל משרת הקבע יתחיל לקבל פנסיה מגיל 32, ללא כל קשר לסיבת עזיבתו (מיצוי, תפקוד לקוי או בקשת הצ''ל).

פקידי האוצר, שנדהמו לשמוע את דברי כץ, ניסו כמה וכמה פעמים להסביר ליו''ר והעדה כי התיקון שהוא מבקש לא רק מייתר את מטרת החוק - העלאת גיל הפרישה - אלא בפועל מפחית את גיל הפרישה ל-32.

כץ הקשה על אנשי האוצר ודרש דיון מורחב על כל סעיף וסעיף: "אתם לא תעשו מה שאתם עושים בכל שאר הוועדות; אתם באים, עושים מה שאתם רוצים, מעבירים חוקים בלי לשאול שאלות. אתם תביאו לכאן את כל המספרים ואתם תתנו הסברים. אני לא מחויב להסכמים בין הצבא לרשות המבצעת (בין האוצר לממשלה - א.פ.). כאן זה הרשות המחוקקת. אותי זה לא מעניין מה סיכמתם; אני לא יודע באיזה אילוצים הייתה וזה לא חשוב לי. אני מחויב לחוק הטוב ביותר. אם לא יהיה חוק טוב אז לא יהיה חוק".

במהלך הדיון התפתח ויכוח קשה בין סגן הממונה על השכר באוצר, ניר רייס, לבין כץ. כץ תקף את רייס ואמר: "אל תהיו דורסניים כמו שאתם נוהגים תמיד. אתם לא תצאו עם כל תאוותך ביד, שיהיה לך ברור". רייס השיב לו במילים: "אנו לא דורסניים".

כץ הסביר לפקידי האוצר כי זו עמדתו והציע לפקידי האוצר להתייעץ עם השר יובל שטייניץ. "בשלב זה אין טעם להמשיך את הדיון. אכן, נצא להתייעצות", אמר סגן הממונה על אגף התקציבים, רותם פלג, והישיבה ננעלה. בתום הדיון אמרו מקורבי כץ כי "החוק לא ייצא כפי שהוא נכנס. ככל, אני לא חושב שהחוק הזה יעבור את הוועדה".