רציו: ב"גל" מבוצע סקר 3D במקום 2D בהשקעה של 5 מ' ד'

"המלצות ששינסקי - אינן מקובלות ובכוונת השותפות לפעול במסגרת השימוע בפני הוועדה ובהליכים הנוספים בממשלה ובכנסת לשינוי ההמלצות"■ רציו סיימה את הרבעון ברווח של כ-6 מ' ש'

חברת רציו פרסמה היום (ג') את דו"חות הרבעון שלה, מהם עולה כי הממונה אישר שינוי בתוכנית העבודה בהיתר מוקדם "גל", כך שבמקום לבצע סקר סייסמי דו מימדי (2D)בהשקעה של 4 מיליון דולר, יבוצע סייסמי 3D בהשקעה של כ-5 מיליון דולר בשטח גל, שישתרע על פני שטח של כ-400 קמ"ר. הסקר התלת מימדי החל במהלך נובמבר 2010.

אתר "גל" ממוקם כ-150 ק"מ מערבית לנתניה. חלקו המזרחי של האתר גובל בחלק הדרום-מערבי של רישיונות "רציו-ים", הלא הוא רישיון "לווייתן". הדרך למציאת נפט או גז עדיין ארוכה, אך ההיתר ניתן לרציו עד ה-15 באוגוסט 2011. שטח ההיתר הינו כ-1.77 מיליון דונם, בגבולות המים הכלכליים של מדינת ישראל.

לצד הנתונים הכספיים של השותפות, מתייחסת החברה בדו"ח הדירקטוריון למסקנות ועדת ששינסקי וכותבת: "בשלב מקדמי זה, אין ביכולתה של השותפות להעריך באופן מלא את השלכות המלצות הוועדה על פעילותה. עם זאת, כבר כעת ניתן להעריך, כי אם וככל שהמלצות הוועדה כפי שפורסמו בטיוטת ההמלצות תתקבלנה, ואם וככל ששרי האוצר והתשתיות הלאומיות יאמצו המלצות אלה, ואם וככל שהדבר יתגבש לכלל חוק מחייב שיעמוד בביקורת בג"ץ אזי יישומן של ההמלצות צפוי להגדיל באופן משמעותי את נטל המס ולהשפיע לרעה על עסקי השותפות ופעילותה".

עוד נכתב כי "היות וההמלצות אינן מקובלות על השותפות, בכוונת השותפות לפעול במסגרת השימוע בפני הוועדה ובהליכים הנוספים בממשלה ובכנסת לשינוי ההמלצות, במטרה לאפשר את המשך פעילות האקספלורציה ברשיון שבבעלותה".

חברת רציו שותפה בקידוח לוויתן הנמצא כרגע בשלב קידוחים ראשוני. על-פי הערכות, כמות הגז הטבעי באתר הקידוח עשויה להיות גדולה פי 3 מזו שבקידוח תמר.

הרבעון השלישי של 2010 הסתיים ברווח בסך כ-6 מיליון שקלים מול הפסד כ-11 מיליון שקל ברבעון השני של 2010. בתקופה המקבילה אשתקד, לשם השוואה, רשמה החברה רווח של 71,000 שקל בלבד.