אמרו שיהיה כאן שמח. אז אמרו

לקח לאוהדי מיאמי 14 משחקים בתוך העונה כדי להבין שאולי עבדו עליהם. אולי אין כאן באמת קבוצה ששווה לשפוך עליה זמן וכסף

מי שראה לפנות בוקר (ג') קטעים מהמשחק של מיאמי נגד אינדיאנה לא היה יכול שלא לשים לב לדבר מאוד מוזר: לקראת סיום המשחק ב"אמריקן איירליינס ארינה" של ההיט, בקושי אפשר היה למצוא אנשים ביציעים. הדיווחים הרשמיים דיברו על 5,000 איש שנשארו לדקות הסיום באולם שהתכולה שלו עומדת על כ-20 אלף מקומות.

זה היה הערב שבו לברון-ווייד-בוש והחבורה המתוקשרת הצליחה שוב להביך את עצמה, עם הפסד 93-77 לפייסרס. הפסד בית שלישי להיט מתוך שישה משחקים.

עוד מוקדם מאוד להסיק מסקנות על איך תתפתח העונה הזאת על המגרש. בינתיים זה נראה גרוע מאוד. ההיט עם מאזן 6-8, העשירי בלבד בליגה. אבל לפני זה שווה להתייחס דווקא לבלון הניסוי הגדול שהתפוצץ ביציעים חודש וחצי בתוך העונה. את ההתחלה כולם זוכרים: אנשים קנו מנויים במחירים מופקעים רגע אחרי שלברון אמר את דברו. השבוע עוד נשארו ספיחים לאותם ימים יפים, עם סיומה של מכירה פומבית שבה נמכרו מוצרים ממשחק הבכורה של ההיט העונה נגד בוסטון סלטיקס. הגופייה שלבש לברון במשחק הרשמי הראשון שלו במדי מיאמי נמכרה ב-14.6 אלף דולר; באותה מכירה נמכרו חמשת הגופיות של כוכבי הסלטיקס יחד - שאק, רונדו, פירס, גארנט וריי אלן ב-13 אלף דולר.

הטירוף התנדף ביחד עם ההפסדים שנערמים. אלו שרצו לקנות מנויים במחירים מופקעים בתחילת העונה, מתוך כוונה ברורה לפחות לספסר אותם, נאלצים למכור אותם עכשיו במחירים אפסיים. למשחק הביתי הקרוב מול וושינגטון וויזארדס בתחילת השבוע הבא נמכרים כרטיסים ב-9 דולר, ומאות כרטיסים מוצעים למכירה בפחות מ-15 דולר לכרטיס.

"ההיט מתחננים לקהל"

בניסיון לפתור את משבר האמון עם הקהל, הריצה מחלקת השיווק של ההיט קמפיין מוזר מאוד שבארה"ב זכה לכינוי "ההיט מתחננים לקהל". בקמפיין, שיצא באתר הרשמי של הקבוצה ובטלוויזיה המקומית תחת השם "Fun Up", מבקשים ההיט מהאוהדים לא רק להגיע למשחקים שרכשו אליהם כרטיסים, אלא גם לחזור בזמן מהפסקת האוכל במחצית ובין הרבעים ולהישאר באולם עד הבאזר האחרון כדי למנוע את אותן תמונות לא נעימות של כסאות אדומים ריקים. בכרזה אפילו נאמר לאוהדים "שאין שום דבר אופנתי בלהגיע באיחור למשחקים"...

מלבד העובדה שכמעט כל התקשורת האמריקנית נהנית מאז הקיץ האחרון לחפש את ההיט ולתקוע אותם בכל הזדמנות, יש גם לא מעט הקשרים די מוצדקים לעניין הזה. למשל, במסגרת הביקורת הזכירו בימים האחרונים את מאמצי השיווק הנוכחיים של אנשי ההיט אל מול העובדה שרק לפני שלושה חודשים לא היתה שום בעיה להנהלת הקבוצה לפטר את כל 30 האנשים שהועסקו במכירת מנויים לעונה הנוכחית, אחרי שכל הכרטיסים נמכרו.

אגב, הביקורות בתקשורת הן עוד נושא שמאוד מעסיק את ההיט. לאחרונה אפילו נקטה הקבוצה בצעד יוצא דופן, ועוד יותר יוצא דופן כשמדובר בארה"ב, כשהודיעה לכתב ה"אסקווירר" סקוט ראב כי החליטה לשלול ממנו את אישור הכניסה לסיקור המשחקים באולם הביתי. ראב היה אחד מאלו שביקרו בחריפות את ההיט, וכמי שמתגורר בקליבלנד, זכה אצלו לברון ג'יימס לטיפול עוין במיוחד מאז שהחלה העונה.

ראב, כמו כל עיתונאי טוב, ניצל את הבמה כדי לפרסם את הודעת הגירוש הרשמית שלו כפי שנשלחה אליו ממנהל המדיה של ההיט, טים דונובן: "סקוט, אתה כבר לא מוזמן להיכנס לבניין שלנו. אנחנו מעבירים את אישור הכניסה שלך למישהו אחר. טים".