ההפצצות בקוריאה: האם גם המשקיעים חטפו את האש?

הבורסה בדרום קוריאה הגיבה למתקפה של צפון קוריאה ■ אחרי ירידות "מבוהלות", נחתם יום המסחר אמש בירידה של 0.2% בלבד ■ מניית סמסונג אפילו עלתה ב-1.3% בנעילה

לא רק צבא דרום קוריאה הגיב למתקפה של צפון קוריאה אתמול (ג'), גם הבורסות הגיבו בהתאם. בדרום קוריאה, הבורסה המקומית Kospi צנחה ב-1.9% אחרי חילופי האש. אחרי שהרוחות נרגעו, והאפשרות לעימות בין שתי המדינות הפך לפחות ופחות סביר, השתנתה מגמת המסחר ויום העסקים נסגר בירידה של 0.2% בלבד.

מניית סמסונג שנסחרת בבורסה הדרום קוריאנית, הפתיעה את כולם ורשמה בסוף היום עלייה של 1.3%. על-פי דיווחים, המניה צמחה בזכות משקיעים זרים.

כזכור, צפון קוריאה תקפה את האי יאונפיאונג השייך לשכנתה דרום קוריאה אתמול כיוון שהשנייה ביצעה תרגיל צבאי ימי שצפון קוריאה התנגדה אליו. דרום קוריאה הגיבה במתקפת נגד. בת בריתה של דרום קוריאה, ארה"ב, התייצבה לידה ופרסמה הודעה שהיא תתמוך בבת בריתה. גם סין, בת בריתה של קוריאה הצפונית, שיחררה הודעה דומה.

אנליסטים בבנק דנסקה האירי אמרו על צפון קוריאה כי "התנהגות לא יציבה ולא צפויה בזירה בינלאומית היא סימן לכלכלה בלתי יציבה וזוהי דרך למשוך את תשומת ליבם של הקהילה הבינלאומית ולהכריח אותם לחזור למשא ומתן".

עם זאת, סגן שר האסטרטגיה והכלכלה של דרום קוריאה, יים ג'ונג-יונג לא שלל את האפשרות להשפעה רחבה יותר על הכלכלה והסביר: "המשקיעים כבר בלחץ גם כך בשל המצב בגוש האירו".