מנכ"ל LG ישראל: "עד 2015 נוביל גם בתחום הסלולר"

לסונגיונג פארק יש שאיפות גדולות: בראיון ל"גלובס" הוא לא חושש מלהכריז על רצונו ש-LG תוביל בכל התחומים, גם באלה שקשה לראות כיצד זה יקרה

יצרניות האלקטרוניקה מנסות כל הזמן להמציא קטגוריות חדשות, כך שירחיבו את הקטלוגים שלהן ובדרך גם את שורת ההכנסות. בחברת LG בישראל נמצאים בימים אלו בהכנות לקראת כניסה לשוק הרובוטים הביתיים, המשמשים לשאיבת אבק.

קטגוריית הרובוטים הזו אינה חדשה בארץ. החברה היחידה שנמצאת בישראל בתחום היא iRobot. אולם, למרות שהיא מוכרת את מוצריה בארץ כבר למעלה משנה, עדיין מדובר בקטגוריית נישה, אליה רוב הקהל לא מודע. ב-LG ישראל רוצים להציע אלטרנטיבה עם דגם משלהם, שבניגוד ל-iRobot, יפנה בעיקר למגזרים בעלי הממון, כאשר מחירו יהיה באזור ה-3,500 שקל.

"ישראל תהיה המדינה השלישית בעולם שבה LG תשיק את השואב הרובוטי, כאשר ההשקה מתוכננת לרבעון הראשון של 2011", אומר סונגיונג פארק, מנכ"ל LG אלקטרוניקה בישראל. "LG ערכה מחקר מקיף לגבי קטגוריית השואבים הרובוטים באירופה, כדי להבין את הצרכים של הלקוחות. מתוצאות המחקר עולה כי יהיה מעבר חד בשיטת הניקוי של האנשים בבתים, משימוש בשואב רגיל לשואב רובוטי.

"הסיבה לכך היא הצורך בחיסכון בזמן, ניקוי מהיר והרצון לשמור על הרצפה נקייה בכל עת. לכן LG החליטה להשיק את המוצר ב-2010 במדינות אירופה בלבד: צרפת ואיטליה, שם נרשמה הצלחה גדולה, כאשר קצב המכירות הוא מעל 5,000 יחידות בחודש".

פארק מנסה במהלך הראיון, להדגיש כל הזמן שהחברה עליה הוא אחראי בארץ, תהיה מדורגת במקום הראשון בכל תחומי האלקטרוניקה הצרכנית בעולם ב-2013, ובקטגוריה של הטלפונים הסלולריים בה היא מדורגת במקום השלישי, לדבריו, "השאיפה להגיע למקום הראשון ב-2015". בהצהרותיו, לפארק לא מפריע שנוקיה וסמסונג מובילות את השוק הזה כבר זמן רב.

לדבריו, "במקררים אנחנו מקום ראשון בישראל כבר 3 שנים, עם נתח שוק של 22%; במסכי טלוויזיה בטכנולוגיית PDP (פלזמה - צ.ה), היינו מספר 2 ב-2009, וב-2010 אנחנו נהיה מקום ראשון עם נתח שוק של מעל 30%. יש חודשים שאנחנו במקום ראשון ויש חודשים שסמסונג במקום ראשון. במקום השלישי בארץ נמצאת טושיבה".

LG נחשבת לשחקנית רצינית בשוק העולמי וגם המקומי, אולם המטרה שלה להיות מספר אחד, נראית קצת שאפתנית מדי, במיוחד בהתחשב בכך שהיא לא תמיד הראשונה להשיק טכנולוגיות חדשות. אולם אולי רף המחיר של המוצרים שלה, שלא נתפס כיקר, והיכולת של הקוריאנים להשתלט על ענפים רבים, עוד יעזרו לפארק להגשים את תוכניותיו בישראל. בינתיים חובת ההוכחה מוטלת עליו.

מקרר שומר שבת, מחשב נייד כשר

בינתיים, פארק ממשיך לתאר את תוכניות ההתעצמות שלו בישראל. כך למשל, בתחום המזגנים, בו יש שלוש יצרניות מקומיות: אלקטרה, תדיראן וטורנדו. לדבריו, "מדובר במותגים מקומיים מאוד חזקים. LG דורגה במקום הרביעי בישראל בשנתיים האחרונות. הישראליים אוהבים מותגים מקומיים, אבל השנה אנחנו נהיה מקום שני אחרי אלקטרה", אומר פארק. "בתחום הסלולר אנחנו מספר ארבע, לעומת מקום שלישי בכל העולם. הנתח שוק שלנו הוא 7%".

LG מחזיקה בישראל גם מרכז מחקר ופיתוח, שמיועד למצוא טכנולוגיות חדשות וחברות מעניינות. בתחום הסלולר המרכז הזה מתעסק בגיור הטלפונים. לדבריו, "אנחנו רוצים לפתח במרכז הזה מוצרים לשוק המקומי. אנחנו מספקים באמצעות המרכז הזה מקררים שומרי שבת ויש לנו גם מחשבים ניידים כשרים שאושרו על-ידי הרבנות הראשית. למחשבים הללו אין מודם או כונן דיסקים. פיתחנו את המוצר הזה לפני עשרה חודשים ואנשים קונים אותו אבל לא בכמויות גדולות, כי עדיין מדובר במגזר קטן".

תחום המחשבים הניידים, בו גם פועלת LG, נחשב לתחרותי ביותר, כאשר מותגים כמו HP, לנובו ודל מובילים אותו בישראל, בעוד LG בכלל לא מדורגת בחמישייה הראשונה, על-פי נתונים של חברת המחקר IDC לרבעון השלישי של השנה.

פארק מודה ש"בישראל יש מותגים חזקים כמו HP ואייסר. המחירים שלהם מאוד תחרותיים", ומוסיף ש"אנחנו מתמקדים במוצרים שלנו בניידות ובתקשורת. יש לנו משאבים לפיתוח טכנולוגיות חדשות למחשבים שלנו, כמו שהיינו הראשונים לשים מודם סלולרי מדור 3 במחשבים הניידים שלנו".

תחום אחר בשוק המחשבים ש-LG מתכוונת לפעול בו, הוא מחשבי הלוח (טאבלטים), שכרגע נמכרים בארץ מוצרים מהסוג הזה תחת מותגים של סמסונג ואפל. לדברי פארק, "אנחנו מתכננים למכור מחשב לוח משלנו, אולם אחת הבעיות בתחום הזה היא שלא קיימת מערכת הפעלה מיוחדת למוצרים הללו.

"מערכת ההפעלה של גוגל, האנדרואיד, היא לסלולרים וחלונות של מיקרוסופט היא למחשבים ניידים או לנטבוקים. הן לא מתאימות למחשבי לוח. זו הסיבה שאנחנו מחכים עם ההשקה של מחשב הלוח שלנו, עם מערכת הפעלה שאותה אנחנו נייצר או שנעשה את זה בשיתוף עם חברה אחרת".

טלוויזיה עם משחקים

אחת הטכנולוגיות שיצרניות הטלוויזיות מנסות לדחוף בחודשים האחרונים בארץ, היא התלת-ממד. יצרניות כמו סמסונג, פנסוניק וסוני מוכרות כבר את המוצרים שלהם בישראל, אבל עדיין קשה להגיד שמדובר במהפכה אמיתית, כי גם מי שכבר רכש מסך כזה, יתקשה מאוד להשיג בימים אלו תוכן רב לצפות בו.

גם LG נמצאת בין היצרניות שמציעות מסך תלת-ממד בארץ. "הסרט אווטאר, שהיה בתלת-ממד, הצליח להפתיע את הצרכנים שצפו בו ועכשיו יהיו עוד סרטים עם תלת-ממד. השוק של מסכי התלת-ממד יגדל, אבל הוא לא יחליף את כל המסכים בשוק. בשנת 2015 אנחנו צופים ש-20% מהשוק בעולם יהיה מסכי תלת-ממד, כאשר בישראל המספר הזה אפילו יכול להיות יותר גדול".

עולם הטלוויזיות הופך ליותר ויותר חכם, כאשר מלבד תלת-ממד ואפשרות לצפות בתוכן מהמחשב בצורה אלחוטית במסך הגדול בסלון, יצרניות הטלוויזיות מפתחות גם ממשקים מיוחדים למסכים שלהן. סוני הלכה עם גוגל והשיקה לא מזמן מסך שכולל את שירות הגוגל TV בצורה אינטגרלית.

ב-LG מתכננים ללכת עם שירות משלהם. לדברי פארק, "יש לנו מערכת הפעלה משלנו לטלוויזיות שלנו, שתוצג במהלך השנה הבאה בישראל, עליה אנחנו עובדים עם חברות שונות בשוק לפיתוח שלה. היא תאפשר צפייה בסרטים, משחקים ושירות אפליקציות".