לא פרזנטור: פרופ' רפי קרסו תובע חצי מיליון שקל מחברת מרוולס

טוען כי החברה השתמשה בו כפרזנטור הממליץ על המוצר שהיא מפיצה - ללא הסכמתו ■ לטענתו, הוא קיבל ממרוולס מספר דגימות מהמוצר ומצא אותו בלתי יעיל

הנוירולוג הידוע, פרופסור רפאל (רפי) קרסו, הגיש אתמול (ג') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקל נגד חברת marvelous Group LTD (מרוולס), העוסקת בשיווק מוצרי תזונה, מנהלי החברה, עו"ד שי סגל והאחים ירון וליאור יחזקאלי ונגד המפיצים של החברה, בטענה כי ללא ידיעתו ורשותו, הוא מצא עצמו "מככב", במסע פרסום מסחרי שערכה החברה, שבו הוא הוצג כ"פרזנטור" הממליץ על המוצר שהיא מפיצה.

באמצעות עוה"ד צ'רלי בוזגלו ומיה פילוסוף ממשרד אדם, טוען קרסו כי בספטמבר 2009 פנתה אליו הזמרת רוחמה רז מטעם מרוולס, וביקשה להיפגש עמו כדי לעניין אותו במחקר שעורכת החברה בנוגע לתוסף התזונה אומגה 3 ממקור צמחי. בעקבות הצעתה של רז, טוען קרסו בתביעתו, הוא נפגש עם נציגי החברה, שהציעו לו להיות סוכן של המוצר, בתמורה לאחוזים מההכנסות. לדברי קרסו, הוא דחה את הצעתם על הסף, והסביר לנתבעים כי לעולם איננו מוכן לפרסם מוצר כלשהו, משיקולים של אתיקה מקצועית ואידיאולוגיה. קרסו מוסיף וטוען, כי הוא קיבל ממרוולס כמה דגימות מהמוצר לצורך בדיקתן ומצא אותו בלתי יעיל.

ואולם, טוען פרופ' קרסו, למרות סירובו, התחילו כעבור זמן מה להתקשר אליו ולמרפאתו אזרחים רבים, כדי לשאול על איכויות המוצר שהוא כביכול ממליץ עליו. לדביר קרסו, אזי נודע לו שהנתבעים "עושים שימוש בשמו, בקולו ובדמותו המוכרים, כדי לשווק את המוצר, הן באמצעות פרסום תמונתו באתרים שונים והן באמצעות קישורים לאתר "יו-טיוב".

עוד טוען קרסו כי הנתבעים, בחוסר תום לב לקחו ראיון קולי שהעניק לניסים משעל, ב-103FM , שבו נשאל באופן כללי על התוסף "אומגה 3" ו"ניכסו" אותו לצרכיהם, ללא רשותו. "יודגש כי במהלך הראיון, הדגשתי את תכונותיה החיוביות של 'חומצת שומן' באופן כללי, ללא שום קשר, ישיר או משתמע, לאף אחת מהחברות המשווקות אותה", טוען קרסו בתביעה.

קרסו מבקש כי בית המשפט יחייב את כל אחד מהמנהלים והמפיצים של "מרוולס" לשלם לו פיצוי של 50 אלף שקל; ובנוסף שהנתבעים יפרסמו הודעת התנצלות בכל אתר שלהם ברשת האינטרנט וכן בשני עיתונים יומיים.

חברת מרוולס ומנהליה מסרו בתגובה: "התביעה הינה שקרית בעליל וחסרת כל בסיס. חברת מרוולס או מנהליה לא עשו שימוש מעולם בדמותו או בקולו או בדבריו של פרופ' קרסו בקשר למוצר האומגה 3, המופק ממרווה מרושתת, והמשווק על-ידי חברת מרוולס.

"הדברים הנטענים על-ידי פרופסור קרסו, ושלדבריו מופיעים באתרים של מפיצים, שהוקמו על-ידי מפיצים עצמאיים, אך לחברה ולמנהליה, אין כל קשר אליהם, לא בהקמתם של אתרים אלה לא בניהולם ולא בכל דרך אחרת. עובדות אלה הובאו לידיעת פרופ' קרסו, אך למרות זאת הוא החליט להגיש את התביעה. בדעת החברה להגיש נגדו תביעה דיבה במיליוני שקלים על הוצאת לשון הרע".