השותפויות למימן: "נהנה מששינסקי על גב המשקיעים"

(עדכון) - "אין פלא שראשי הגז המצריים מתייצבים ראשונים להגנת ששינסקי" ■ יוסי מימן, המתחרה הגדול של יצחק תשובה אמר היום: "מתנהל קמפיין פופוליסיטי נגד ששינסקי"

יוסי מימן, בעל השליטה בקבוצת מרחב המחזיקה בחברת הגז המצרית EMG, התייצב היום (ד') לצידו של איתן ששינסקי, העומד בראש ועדת ששינסקי לבחינת תמלוגי הגז ויורה חץ לעבר יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק.

"להתקיף אישית אנשים שעושים את תפקידם זה לא הנורמות שאני מאמין בהן", אמר מימן, תוך שהוא מתכוון לקמפיין התקשורתי של קבוצת דלק ושותפויות הנפט והגז נגד המלצות הביניים של ועדת ששינסקי. "הידרדרנו לקמפיין פופוליסטי לחלוטין", הוסיף מימן, שדיבר בכנס מוטו תקשורת לכלכלה אזורית עתידית בבנייני האומה בירושלים.

כזכור, המלצות הביניים של ועדת ששינסקי קראו לממשלה להעביר חקיקה שתגדיל את חלקה של המדינה בהכנסות העתידיות מתגליות הנפט והגז משליש לשני שלישים. המלצות אלו עוררו סערה בסקטור הנפט והגז ובימים האחרונים דיברו בכירים במשק (כדוגמת שר התשתיות עוזי לנדאו) על עיכוב במימון פיתוח תגלית "תמר".

"אני אינטרסנט; אני רוצה שיהיה גז ונפט בישראל. אני מקווה שהגז מ'תמר' יגיע ומתפלל ש'לוויתן' יהיה הצלחה", אמר מימן. מימן מתחרה, כידוע, בקבוצת דלק ושותפויות "תמר" עקב חלקו באספקת הגז המצרי, אך הוא אמר היום בכנס כי "יש מקום לגז של מצרים ויש מקום לגז הישראלי. התחרות עצמה בריאה. אני שונא מונופולים למרות שאני מכונה מונופוליסט. אני ראשון המברכים על על כך שיהיו שני ספקים. אני מאמין שזה בריא שיהיה יותר מספק אחד ושיהיה מכאן גם יצוא.

"יש התקפות מופרזות על ספק זר, שזה טוב לערבים ורע ליהודים; את זה קוראים בצד השני וזה עושה נזק גדול ליחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

שותפויות הגז-נפט: "יצא המרצע מן השק"

בתגובה לדברי מימן מסרו היום ל"גלובס" גורמים במשק הגז המקורבים לשותפויות: "יצא המרצע מן השק. היחיד שייהנה ממסקנות ועדת ששינסקי זה יוסי מימן על חשבון אזרחי ישראל והמשקיעים בגז כחול-לבן. אין ספק שההגנה התקיפה של יבואן הגז ממצרים על ששינסקי צריכה להדאיג את ציבור המשקיעים ואת חברי הכנסת שהאינטרס הישראלי עומד לנגד עיניהם, ואין פלא שראשי הגז המצריים מתייצבים ראשונים להגנת ששינסקי".

דובר קבוצת מרחב אמר הערב בתגובה כי "הגורמים האנונימיים שהוציאו את דבריו של מימן מהקשרם רק מוכיחים את קביעותיו כי מתנהל קמפיין לא ראוי. לגופו של עניין מימן שנשאל על-כך בכנס, סרב להתייחס לעבודת הוועדה בראשותו של פרופ' ששינסקי ואף ברך על כוונת הממשלה להעניק ערבויות לתמר, כפי שמימן הציע בעצמו בכנס פומבי לפני שנה וחצי. מימן ברך על תגלית תמר והוסיף כי הוא מקווה כי גם ב"לוויתן" תתגלה תגלית מסחרית. קבוצת מרחב לא תיגרר לרמות דיון שאינן מכבדות את הדיון הציבורי הראוי".