3 יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה משיקות מכוניות צעצוע

היריבות בין ב.מ.וו, מרצדס-בנץ ופולקסווגן כוללת כעת גם את עונת חג המולד הקרובה ■ השלוש משיקות מזחלות ומכוניות צעצוע לילדי ההווה - בתקווה שיהפכו לצרכני העתיד

שלוש יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה מתמודדות זה שנים על הבכורה בשוק הרכב היוקרתי בעולם. כעת הן מרחיבות את היריבות הזו גם לשוק מכוניות הצעצוע, כדי להרגיל את הילדים - צרכני העתיד - למותגים שלהם. היריבות בין ב.מ.וו, מרצדס-בנץ ופולקסווגן כוללת כעת גם את עונת חג המולד הקרובה. השלוש משיקות מזחלות ומכוניות צעצוע לילדי ההווה, בתקווה שיתמכרו לזיכרונות הילדות המתוקים, כמו המותגים שלהן, בהתבגרם.

השבועון "ביזנסוויק" מדווח בגיליונו החדש שאאודי מקבוצת פולקסווגן קבעה רף חדש לרכבי יוקרה לילדים עם מהדורה מוגבלת של גרסת דוושות של דגם C שלה, שהיא הציגה ביריד הרכב בנירנברג בפברואר השנה. המכונית מתבססת על דגם משנות ה-30 של המאה ה-20, והיא מיועדת לילדים בגובה עד 135 ס"מ. יש לה מסגרת אלומיניום, בלמים הידראוליים, תיבה של 7 הילוכים, הגה מצופה עור ולוח מחוונים מעץ אורן. המכונית הזו עולה לא פחות מ-9,700 אירו (13,300 דולר), והיא רכב הצעצוע היקר ביותר של אאודי. עד כה נמכרו 400 מ-500 המכוניות שהוצעו במהדורה הזו.

ב.מ.וו. לא נשארה חייבת והיא תציע ללקוחותיה הצעירים דגמים זולים בהרבה - ב-79 אירו - עד חג המולד. דיימלר הצטרפה למערכה עם גרסה לפעוטות של דגם SLS היוקרתי שלה, שייצוא לשוק באפריל מ-90 אירו לרכב.

"המסחור הזה לא חשוב בגלל כמות אדירה של כסף שאפשר להרוויח ממנו, אלא מפני שזהו עוד אמצעי של קידום המותג שלך", אומר פטר שוורצבאואר, מנהל המכירות של אאודי. "אנחנו חושבים גם על מוצרים נוספים שלא קשורים ישירות למכוניות שלנו אך קובעים סטנדרד של עיצוב בתחומים אחרים".