קרגל הפסיקה המו"מ לרכישת אמרז ב-475 מ' ש'

ארבעה חודשים לאחר שיצרנית אריזות הקרטון והפלסטיק הציבורית קרגל חתמה על מזכר הבנות לרכישת יצרנית הפלסטיק אמרז תמורת 475 מיליון שקל, הבוקר עדכנה החברה על הפסקת המשא ומתן בין הצדדים. אמרז נשלטת על-ידי שלומי פוגל (50%) ומוזי ורטהיים, מבעלי בנק המזרחי והבעלים של החברה המרכזית למשקאות, זכיינית קוקה קולה בישראל (20%).

הסיבה להפסקת המו"מ היא חילוקי דעות בין הצדדים, כשסלע מחלוקת עיקרי הוא דרישת הקונים למנגנון שיבטיח כי קוקה קולה של ורטהיים תמשיך לרכוש מאמרז בקבוקי פלסטיק לאחר העברתה לידי קרגל.

שני האחרונים היו צפויים להיות המרוויחים הגדולים מהמכירה - פוגל עם כ-237 מיליון שקל, וורטהיים עם 95 מיליון שקל. בעל מניות נוסף באמרז, רפי שלו, לשעבר מנכ"ל קוקה קולה ישראל, שמחזיק בכ-10% מאמרז, היה צפוי לשלשל לכיסו 47.5 מיליון שקל.

אמרז עוסקת, בעצמה ובאמצעות חברות-בנות, בפיתוח, ייצור ושיווק של אריזות פלסטיק ומוצרים מוגמרים ממגוון רחב של חומרי גלם תרמופלסטיים. לחברה מפעלים בראשון לציון ובאשדוד, וכן מפעל ברומניה. עסקה זו הייתה הופכת את קרגל, שנסחרת בבורסה באמצעות אג"ח, לחברה המובילה בתחום האריזות בארץ.

בד בבד עם הדיווח על ביטול העסקה, פרסמה קרגל בשבוע שעבר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, בהם הציגה הפסד של 4.7 מיליון שקל, למרות שיפור של 14% בהכנסות שהגיעו לכ-194 מיליון שקל, וזאת משום שלא הצליחה לשפר את שיעורי הרווחיות הגולמי והתפעולי.

קרגל נשלטת בידי כמה משקיעים מוכרים בשוק ההון, בהם מנכ"ל מי עדן לשעבר, ניר דור, וכן האחים עמירם ויהושע לוינברג, ממייסדי גילת. בעלי מניות בולטים נוספים בקרגל הם כלל תעשיות שבשליטת נוחי דנקנר וקרן סקיי של צבי יוכמן.