חג ההודיה בארה"ב: הרשתות הקדימו פתיחת החנויות

עם הרשתות הללו נמנות וול-מארט, שתפתח את הסניפים המוזלים, 850 מסניפי אולד נייבי של גאפ, כמו גם כמה חנויות של גאפ ובננה ריפבליק, ועוד

הרשתות הקמעונאיות בארה"ב, שמנסות לסחוט מהקונים כל סנט שברשותם, פותחות את שעריהן היום (ה'), חג ההודיה. זאת, בנסיון להתחיל את עונת הקניות מוקדם מהצפוי כדי לקבל עוד תוספת למכירות.

עם הרשתות הללו נמנות וול-מארט , שתפתח את הסניפים המוזלים, 850 מסניפי אולד נייבי של גאפ , כמו גם כמה חנויות של גאפ ובננה ריפבליק, ועוד.

עבור הקמעונאיות, פתיחת החנויות משמעה, כאמור, מכירות נוספות במה שצפויה להיות עונת הקניות בחגים הטובה ביותר מאז 2007 - לפני שהנפילה במחירי הבתים, משבר האשראי והזינוק באבטלה אילצו את הצרכנים לסגור את ארנקיהם ולצמצם את ההוצאות שלהם. עונת החגים היא חיונית לקמעונאיות רבות, שתלויות בה לחלק ניכר מרווחיהן השנתיים.

אולם, האמריקנים שיערכו היום קניות יהוו חלקיק קטן מ-138 מיליון הקונים שצפויים לצבוא מחר, "יום שישי השחור", על החנויות. "זה רק תוסף", אמר לרויטרס בריאן סוזי, אנליסט ב-at Wall Street Strategies, בהתייחס לחנויות שפתוחות היום. "אם לאחת הקמעונאיות שפותחות היום יהיה יום רע, אני לא סבור שזה יהיה בבחינת 'לעשות או לחדול' עבורה בעונה זו".