על הכוונת של טוויטר: רשת חדשות שתתבסס על ציוצים

ביז סטון מעוניין להקים רשת חדשות מקוונת שתתבסס על דיווחים המועברים באמצעות אתר המיקרו-בלוגינג החברתי ■ ככל הנראה תהיה שותפות עם גופי חדשות קיימים

ביז סטון, אחד ממייסדי טוויטר, שואף להקים רשת חדשות מקוונת שתתבסס על דיווחים המועברים באמצעות אתר המיקרו-בלוגינג החברתי.

רשת החדשות של טוויטר לא תתופעל בהכרח על-ידי טוויטר עצמה אלא ככל הנראה באמצעות שותפות עם גופי חדשות קיימים, אמר סטון. עוד ציין כי זו תהיה רשת חדשות פתוחה.

"כבר מהתחלה דמתה טוויטר למעין פלטפורמה המכנסת חדשות מכל רחבי העולם", אמר סטון בכנס טכנולוגיה שנערך השבוע באוניברסיטת אוקספורד שבאנגליה. "אני חושב ששירות חדשות שיתבסס על טוויטר יהיה פתוח מאוד ומשותף לכמה גופי חדשות מרחבי העולם", אמר סטון.

באמצעות שירות המיקרו-בלוגינג של טוויטר מועברים 95 מיליון מסרים קצרים, או ציוצים, באורך של עד 140 תווים מדי יום ביומו, על-ידי 175 מיליון משתמשים רשומים.

טוויטר כבר משלבת בפלטפורמה שלה עדכונים משירותי החדשות של מנועי החיפוש גוגל, יאהו ובינג, אולם סטון סבור כי שיתוף-פעולה עם גופי חדשות נוספים עשוי להוליד מוצר חדש לגמרי.

שיתוף-פעולה עם טוויטר עשוי לסייע לגופי חדשות לקבל דיווחים מאנשים הנמצאים במקום ההתרחשות וחווים אותו בזמן אמת, הוסיף סטון.

בשנה שעברה גייסה טוויטר 100 מיליון דולר ממשקיעי הון סיכון, בסבב ששיקף לה שווי שוק של מיליארד דולר. לאחרונה דווח כי החברה שוקלת לצאת לסבב גיוס הון נוסף, אולם תגובה על כך מטעמה לא נמסרה.