הספתח של בן אסאייג: רווחי דלק ישראל זינקו יותר מפי 3

הרוויחה ברבעון השלישי 18.5 מיליון שקל ■ הירידה בהוצאות נרשמה בעקבות עסקאות החלף על עליית מדד המחירים לצרכן וניהול זהיר של תיק האשראי

את הרבעון הראשון שלו דלק ישראל מסכם אבי בן אסאייג, המנכ"ל הטרי, עם גידול של יותר מפי 3 ברווח הנקי. הזינוק נובע בעיקר מירידה משמעותית בהוצאות המימון ולמרות גידול בהוצאות התפעוליות.

בשורה התחתונה הרוויחה דלק ישראל ברבעון השלישי 18.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 5.4 מיליון שקל שרשמה ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הגיע הרווח של דלק ל-71.9 מיליון שקל - ירידה של 10.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות דלק ישראל ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.34 מיליארד שקל, גידול של 14% ביחס לרבעון המקביל אשתקד הנובע בעיקר מעליית מחירי הדלקים בין התקופות. הרווחיות הגולמית בתקופה זו הסתכמה ב-15.8% - ירידה ביחס לרווחיות של 16.9% ברבעון המקביל אשתקד אך עלייה ביחס לרבעון הקודם, אז הגיעה הרווחיות הגולמית ל-14.5% בלבד.

בתחילת החודש השיקה החברה, אחרי השקעה מתמשכת של כ-10 מיליון שקל, פעילות חדשה ברשת חנויות הנוחות שלה, אשר כוללת מכירה של קפה פרימיום ומוצרי מותג פרטי. זאת בנוסף לשיתוף פעולה עליו חתמה עם דואר ישראל ורשת אייס. לדברי בן אסאייג, "בטווח הקצר שעבר מאז ראינו גידול של 40% בחנויות בכמות מכירת הקפה".

גידול משמעותי של 29.6% בהוצאות המכירה והפעלת התחנות, שהגיעו ל-134.4 מיליון שקל ברבעון האחרון, הוביל לרווח תפעולי של 56.1 מיליון שקל בלבד - ירידה של 22.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

מה ששיפר את הדוחות היה סעיף המימון: ההוצאות נטו הסתכמו ב-26.9 מיליון שקל - ירידה של 47.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מעסקאות החלף (SWAP) שביצעה החברה על עליית מדד המחירים לצרכן, כמו גם מניהול זהיר של תיק האשראי של החברה.

דלק ישראל מחזיקה גם ב-20% בדלק אירופה, אשר השלימה לאחרונה את רכישת פעילות הדלקים של BP בצרפת, הכוללת 416 תחנות תדלוק וכ-300 חנויות נוחות, תמורת 175 מיליון אירו. בן אסאייג התייחס לכך: "אני נחוש למצות את הפוטנציאל בהשקעה הזו, שכן לדלק ישראל יש פוטנציאל מוגבל בישראל". בינתיים, את הרבעון השלישי סיימה דלק אירופה בהפסד, שחלקה של דלק ישראל בו הסתכם בכ-3 מיליון שקל.

עלייה בהוצאות דלק אנרגיה

בתוך כך פרסמה אמש חברה נוספת מקבוצת דלק, דלק אנרגיה, את תוצאות הרבעון השלישי. מדוחות החברה, המחזיקה בשותפויות החיפושים אבנר ודלק קידוחים, עולה כי הרווח הרבעוני הסתכם ב-20 מיליון שקל לעומת רווח של 30.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת למרות שההכנסות ממכירת גז עלו ב-16%, לסך של 148.7 מיליון שקל.

מקור הירידה ברווח הוא גידול בהוצאות הנהלה וכלליות ביותר מפי 3, ל-24.6 מיליון שקל, וכן בגידול בשיעור דומה בהוצאות אחרות, בהן הוצאות חיפושים שהגיעו ברבעון ל-11 מיליון שקל. העלייה בהוצאות הנהלה וכלליות מקורה בגידול בגין אופציות שהוענקו לבכירים בחברה, בהם היו"ר, יורם טורבוביץ'.