בשורה לטבע: נפתחת לשוק של 36.4 מיליארד דולר באירופה

סוכנות התרופות האירופית ביצעה שינויים בתקנות הנוגעות להעתקה של תרופות ופתחה הזדמנות לחברות כמו טבע ונוברטיס ■ השוק צפוי לגלגל 62.7 מיליארד דולר ב-2015

בשורות טובות לטבע : הסוכנות המפקחת על שוק התרופות באירופה ביצעה לאחרונה שינויים בתקנות האירופאיות הנוגעות להעתקה של תרופות ופתחה אפשרות לחברות כמו טבע ונוברטיס להיכנס שוק שמגלגל 36.4 מיליארד דולר. התקנות שפורסמו היום (ו') באתר של הסוכנות בלונדון מבהירות את הנהלים להעתקה ומכירה של תרופות מובילות לאחר שהפטנט שמחזיקות היצרניות שלהן יפוג.

הפטנטים של שלוש תרופות מובילות שמהוות נוגדנים המדמים תאים במערכת החיסון של גוף האדם עומדים לפוג עד 2015. מדובר על ה-Herceptin של רוש לטיפול בסרטן, תרופת הטיסברי (Tysabri) של ביוג'ן ואלדן לטיפול בטרשת נפוצה, וב-Remicade של ג'ונסון אנד ג'ונסון ומרק לטיפול בדלקת מפרקים. שלוש התרופות האלה נמכרו בהיקף מצרפי של 10 מיליארד דולר אשתקד.

"מדובר בפוטנציאל מכירות של מולטי מיליארדי דולר ב-5 השנים הקרובות" אמר ג'ף ג'ורג', בכיר בחברת נוברטיס, שפועלת להשיק גרסה גנרית ל-10 תרופות ביולוגיות. השוק, כאמור, גילגל 36.4 מיליארד דולר ב-2009, והוא צפוי לעלות עד ל-62.7 מיליארד דולר ב-2015.