ארה"ב מזהירה את ישראל: צפי לעוד הדלפות ב"וויקיליקס"

גל"צ: ארה"ב התריעה את בריטניה, אוסטרליה, קנדה וישראל, מפרסום תכתובות שקיימו עם שגרירויות אמריקניות בעולם ■ חוששת שפרסום מסמכים מסווגים יגרום מבוכה ולחשיפת מידע רגיש

אתר "וויקיליקס", שחשף בחודש שעבר את פרשת ההתעללות של חיילי הצבא האמריקני בעיראק, עומד לחשוף עוד מסמכים סודיים - ובוושינגטון נכנסים לכוננות: על-פי הדיווחים שמביא אתר גלי צה"ל, ארצות הברית התריעה בפני שורה של מדינות ידידותיות כמו בריטניה, אוסטרליה, קנדה וישראל, מפרסום תכתובות שקיימו עם שגרירויות אמריקניות בעולם. ההערכה - פרסום המסמכים עלול לגרום למבוכה ולחשיפת מידע רגיש, ועלולים לגרום למתח ביחסים דיפלומטיים של ארצות-הברית בעולם.

על-פי דיווחים ברשת, דיפלומטים אמריקנים הזהירו את הממשלות בשש המדינות מפני פרסום המסמכים בימים הקרובים. המסמכים שיפורסמו הם ככל הנראה מברקים דיפלומטיים שנשלחו משגרירויות ארצות הברית בעולם, ביניהן גם השגרירות בתל אביב, ועשויים לעסוק ביחסים בין שתי המדינות.

"ידענו כי האתר מחזיק במסמכים מסווגים", גילה דובר הבית הלבן פי ג'יי קראולי, "אך היות ואיננו יודעים אילו מהם יפורסמו, לא ניתן לחזות מה יהיו השלכות הפרסום. קיווינו שזה לא יגיע לכך, אבל כמובן שנערכנו גם לאפשרות זאת", הוסיף.