הערכות: יוכרז מחר על סיוע לאירלנד בהיקף 85 מיליארד א'

המאמצים מתרכזים בהגעה להסכם לפני פתיחת השווקים ביום שני ■ מוקדם יותר השבוע דווח כי היקף הסיוע יסתכם ב-120 מיליארד אירו ■ שיעור הריבית על הלוואות צפוי לעלות ל-6.7%

ממשלות גוש האירו מצפים כי חבילת הסיוע לאירלנד תתגבש במהלך סוף השבוע ותסתכם ב-85 מיליארד אירו, זאת כאשר המאמצים מתרכזים בהגעה להסכם סופי לפני פתיחת השווקים ביום שני.

גורמים דיפלומטיים באירלנד דיווחו היום (שבת) כי שרי האוצר של גוש האירו ייפגשו כככל הנראה מחר אחרי הצהריים במטרה לגבש החלטה סופית אודות חבילת הסיוע. למרות זאת, לפי הדיווח, עדיין ישנן כמה שאלות מרכזיות שפתוחות לדיון.

"תרחיש אפשרי אחד הוא שחבילת הסיוע לאירלנד תכלול אלמנט של ארגון מחדש של החוב", טענו בסוכנות הדירוג פיץ'.

לפי ההערכות, היקף החבילה יעמוד על כ-85 מיליארד אירו (112 מיליארד דולר), ולא 120 מיליארד אירו כפי שדווח מוקדם יותר השבוע. עוד דווח כי שיעור הריבית על הלוואות צפוי לעלות ל-6.7% בהשוואה לשיעור של 5.2% שנקבע להלוואה שהוענקה ליוון.

נזכיר כי ממשלת אירלנד הודיעה השבוע כי בארבע השנים הבאות תקצץ את ההוצאות בכ-20% ותעלה את המסים. הצעדים המתוכננים כוללים קיצוצים בסך 2.8 מיליארד אירו (3.8 מיליארד דולר) בתקציבי הרווחה והעלאות מסים בסך 1.9 מיליארד אירו, וזאת במטרה לצמצם את הגירעון התקציבי לרמה של 3% מהתמ"ג עד סוף 2014.