הבעת אמון: הבנקים רכשו מניות של GM ב-2.3 מיליארד דולר

הבנקים בחרו לרכוש עוד 71.1 מיליון מניות רגילות מהמשקיעים בסך כולל של 2.37 מיליארד דולר ועוד 13 מיליון מניות מועדפות תמורת 650 מיליון דולר

ענקית הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס (סימול: GM), אשר גייסה כבר כ-20 מיליארד דולר באמצעות מניות רגילות במסגרת ההנפקה הראשונית לציבור (IPO), הודיעה אמש (ו') כי גם החתמים מימשו את כל ההתחייבויות החיתומיות, ובכך יקטנו עוד יותר החזקות המדינה בענקית הרכב

הבנקים ששימשו כחתמים בחרו לנתל את הקצאת היתר שניתנה ורכשו עוד 71.1 מיליון מניות רגילות בסך כולל של 2.37 מיליארד דולר ועוד 13 מיליון מניות מועדפות תמורת ל 650 מיליון דולר, כך מסרה ג'נרל מוטורס. רכישה זו מגדילה את היקף הגיוס של GM, כולל המכירת המניות המועדפות לרמה של 23.1 מיליארד - ההנפקה הראשונה הגדולה בהיסטוריה.

נזכיר כי את ההנפקה הובילו נבחרת הבנקים הגדולים ביותר: מורגן סטנלי, ג'יי.פי.מורגן, מריל לינץ' של בנק אוף אמריקה, סיטגרופ, גולדמן זאקס, ברקליס, קרדיט סוויס, דויטשה בנק ו-RBC.

רכישת המניות על ידי הבנקים של המניות מקרבת את מנכ"ל ג'נרל מוטורס, דן אקרסון, יותר למטרתו של החזרת סכום החילוץ שקיבלה החברה מהממשל האמריקני בשיא המשבר הכלכלי בהיקף של 49.5 מיליארד דולר. החזרה של ג'נרל מוטורס לשוק הציבורי מביא לצמצום אחזקותיו של הממשל האמריקני מרמה של 61% לכ-25% בלבד.