גמר "מאסטר שף": רייטינג של 41.6% - השני בגובהו בעשור האחרון

בתוכנית הגמר של ריאליטי הבישול צפו 1.6 מיליון צופים, אשר עפ"י ההערכות הניבו אמש לקשת הכנסות של 5 מיליון שקל ■ ברגע השיא צפו בתוכנית 45.5% ממשקי-הבית היהודיים

גמר "מאסטר שף" ששודר אמש (מוצ"ש) במסגרת שידורי קשת בערוץ 2 הוא המשדר השני הנצפה ביותר בעשור האחרון. כמעט מחצית ממשקי-הבית היהודיים נחשפו לתוכנית - כ-1.6 מיליון צופים.

פרק הגמר צבר רייטינג של 41.6%, כאשר ברגע השיא צפו 45.5% ממשקי-הבית היהודיים. נקודת ה'פיק' נרשמה כאשר הוכרזה המתמודדת אינה כזוכה בתחרות.

מדובר בנתון גבוה מגמר הריאליטי הנצפה ביותר אי-פעם בערוץ 2 - גמר "האח הגדול" הראשון ששודר בשנת 2008, אשר הביא לקשת רייטינג של 39.1%. גמר "כוכב נולד" ששודרה השנה והיה הנצפה ביותר בתולדות התוכנית הביא "רק" 36.1%.

ל"גלובס" נודע כי עלות ההפקה הישראלית של "מאסטר שף" עמדה על 3 מיליון דולר בקירוב, כאשר ההכנסות מערב הגמר לבדו עמדו על 5 מיליון שקל. גורמים בשוק המדיה טוענים כי מחיר נקודת רייטינג עמד אמש על 1,900 שקל.

בין היתר נמכר ברייק הזהב, ששודר רגע לפני ההכרזה על הזוכה, לחברת תנובה תמורת 70 אלף דולר. תנובה העלתה את הסרטון שמקדם את יופלה אקסטרה פרי.

התוכנית, בהפקת "גיל הפקות", עלתה על הציפיות של קשת בנתוני הצפייה שהביאה, כאשר מלכתחילה יועדה להיות דווקא תוכנית פרה-פריים. הרייטינג הממוצע של העונה עלה על 30%, ובממוצע נחשפו לתוכנית (ששודרה פעמיים בשבוע על פני 6 שבועות בלבד) כ-750 אלף צופים.

בחודש הבא יצאו בכירי קשת לחו"ל להציג בפי מחזיקי הפורמט, חברת "שיין", את פורמט הגמר של "מאסטר שף", שהיה הראשון בתולדות הפורמט ששודר בשילוב אלמנטים חיים.

"האמנו שזה יעבוד ויצליח, אבל לא בממדים האלה", אמר ל"גלובס" עמי גלאם, מנהל תחום הבידור והריאליטי בזכיינית קשת. "אני חושב שבניתוח לאחור הערכים שבנינו עליהם ועבדנו עליהם הם הערכים שעבדו נכון, משהו ישראלי ואנושי שאנשים נמצאים במרכז הסיפור, טלוויזיה שמחפשת את הטוב שבאדם".

לדבריו, "כל ריאליטי הוא יקר, אבל 'מאסטר שף' נחשבת להפקה מורכבת בגלל שילוב האוכל והאולפן. הגמר התעלה במורכבות שלו בגלל האתגר שלקחנו אותו ושילוב האלמנטים החיים".

גלאם טוען כי למרות החיוביות שהוכיחה את עצמה בתוכנית, אין הדבר צפוי להשפיע על הקונטרוברסליות הצפויה של "האח הגדול" שתחל בשבוע הבא בקשת.

התוכנית השפיעה על ערב הצפייה כולו של ערוץ 2. מהדורת החדשות של הערוץ בהגשתו של דני קושמרו ששודרה לפני הגמר הגיעה קרוב ל-28.9% צפייה עם נקודת שיא של 35.4% לקראת סוף המהדורה. מדובר בנתון הגבוה ביותר לתוכנית ב-3 השנים האחרונות. התוכנית "סיפורי נתב"ג" ששודרה אחרי "מאסטר שף" השיגה 20.5% צפייה. "מגזין השבת" החדש של ערוץ 10, ששודר ממול, הושק רק עם 6.6% - פחות מהממוצע הקבוע של התוכנית בהגשתה של אשרת קוטלר. "כאן גרים בכיף", התוכנית הקומית של 10, הסתפקה ב-4.3% צפייה.

11