בומברדייה מחפשת לרכוש או לשכור לתקופה ארוכה מתחם בשטח של כ-60 דונם

להקמת מתחם תחזוקה, בהשקעה שהיקפה נאמד במספר מיליוני שקלים

חברת בומברדייה הקנדית מחפשת לרכוש או לשכור לתקופה ארוכה מתחם בשטח של כ-60 דונם להקמת מתחם תחזוקה, בהשקעה שהיקפה נאמד במספר מיליוני שקלים.

בכירים מהחברה שהו לאחרונה בארץ ובחנו מספר חלופות זמינות של מתחמי תחזוקה אפשריים. המדובר בחלקת קרקע באורך של לפחות 600 מטרים, הנמצאת בצמוד ובמקביל למסילת רכבת קיימת. השטח צריך להיות מיועד לתעשייה.

מתחמי התחזוקה הקיימים כיום ברכבת ישראל נחשבים עמוסים וצפופים ועל רקע הגידול הצפוי בצי הרכבות, קיים צורך בפיתוח מתחמי תחזוקה נוספים. לרכבת ישראל תוכנית לפיתוח מתחמים אשר הוצגה כחלק מהליכי המכרז, אולם למרות התוכנית צפוי בשנים הקרובות מחסור בשטחי תחזוקה, לאור המספר הרב יחסית של קרונות וקטרים שבכוונת הרכבת לרכוש.

המתחם שבומברדייה מחפשת עתיד לשרת את הציוד הנייד החדש: המדובר במכרז לאספקת 78 קרונות דו-קומתיים שבו זכתה בומברדייה לאחרונה. במסגרת המכרז ניתנו לרכבת אופציות לרכישת שני משלוחים נוספים של 72 קרונות כל אחד בשנים הקרובות.

מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, ציין כי תחזוקת הקרונות תהיה ללא קשר לעובדי התחזוקה של רכבת ישראל, וכי מעמדם של העובדים אינו צפוי להשתנות בעקבות היוזמה. ל"גלובס" נודע כי רכבת ישראל מייעדת חלק מהמתחמים החדשים שתחת פיתוחה לשימוש משותף עם יצרני ציוד נייד שברשותה.