בדרך לפשרה? הדיון בוועדת הכספים על חוק המו"פ נדחה

הדיון על ההשלכות של הרפורמה בחוק לעידוד השקעות הון בתעשיית ההיי-טק ייערך כנראה ביום חמישי ■ הבוקר הסתמנה פשרה - תקרה להחזרים שהאוצר יהיה זכאי לגבות מחברות שנתמכו

נדחה הדיון בוועדת הכספים של הכנסת על ההשלכות של הרפורמה בחוק לעידוד השקעות הון בתעשיית ההיי-טק. הדיון ייערך כנראה ביום חמישי. האוצר, ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ושדולת תעשיית ההיי-טק בכנסת נמצאים במגעים להשגת הסכמה שתיישב את המחלוקת שבין המדינה לחברות ההיי-טק הנתמכות על-ידה כחברות חממה.

המדינה מתכוונת לעדכן את חוק המו"פ הקיים, כך שישמש גם מנגנון גבייה נרחב יותר. למשל, חברה שזכתה לסיוע של המדען הראשי בשלביה הראשונים, תידרש לשלם למדינה סכומי כסף גבוהים במקרה של מכירתה לחו"ל. בחברות חממה טענו כי חוק כזה ירחיק מישראל משקיעים זרים, בשל חשש שאקזיטים עתידיים של חברות ייפגעו.

הבוקר, בטרם העלתה ועדת הכספים את הסוגיה לדיון, הסתמנה פשרה ולפיה תיקבע תקרה להחזרים שהאוצר יהיה זכאי לגבות מחברות שנתמכו בידי המדען הראשי. בתוך כך, דרש ח"כ אילטוב כי חישוב גובה התקרה יביא בחשבון גם את סך ההשקעות וההוצאות של החברה, ולא רק את הוצאות המדינה בשלבי המו"פ שלה.

על-פי המסתמן, האוצר יעדכן את החוק המוצע עד יום חמישי, ויביאו לדיון בוועדת הכספים.