קיצוץ ראשון בגירעון: אובמה הקפיא השכר במגזר הציבורי

בשנת 2011 צפוי המהלך להביא לחיסכון של 2 מיליארד דולר וב-5 השנים הבאות יחסוך הממשל כ-28 מיליארד דולר מהקפאת השכר ■ יוצאים מן הכלל יהיו מקבלי השכר בצבא ארה"ב

הנשיא האמריקני, ברק אובמה יודיע הערב (ב') על הקפאה של השכר במגזר הציבורי בארה"ב בשנתיים הבאות. מדובר בצעד ראשון של ממשל אובמה להתמודדות עם הגירעון התקציבי הענק של ארה"ב. לדבריו "המהלך נחוץ כדי להעמיד את המדינה על קרקע פיסקאלית בטוחה". ההודעה של אובמה צפויה להתפרסם בשעה 18:35, שעון ישראל.

בשארית שנת הכספים 2011 (שהחלה באוקטובר) צפוי המהלך להביא לחיסכון של 2 מיליארד דולר, ב-5 השנים הבאות יחסוך הממשל כ-28 מיליארד דולר מהקפאת השכר ובעשור הקרוב יסתכם הקיצוץ ב-60 מיליארד דולר.

הקפאת השכר תחול על כל עובדי המגזר הציבורי בארה"ב, כולל אלו העובדים במשרד ההגנה האמריקני, אך יוצאים מן הכלל יהיו מקבלי השכר המשרתים בצבא ארה"ב. ביצוע הקיצוץ בשכר הפדראלי דרוש את אישור הקונגרס. נציין כי עוועדה שהקים אובמה לטיפול בגירעונות של ארה"ב צפויה לפרסם את מסקנותיה ביום ד' הקרוב.

אמנם מדובר בצעד משמעותי ונרחב ראשון של הבית הלבן לטיפול בגירעון התקציבי של ארה"ב, אך עוד קודם לכן, עם כניסתו לבית הלבן בינואר 2009, החליט הנשיא אובמה לתת דוגמא להקפיא את השכר לבכירי העובדים בבית הלבן, לאלו שמונו כמינוי פוליטי ולעובדים במשרדי הממשלה השונים.