רגע לפני המחיקה: שלמה החזקות מדווחת על רווחי שיא

החברה נמצאת בדרך למחיקה מהמסחר ■ הרוויחה 74 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים - עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה שוק הרכב המשיך לשעוט קדימה

חברת שלמה החזקות פרסמה נתוני שיא לרבעון השלישי בדו"ח הפרידה שלה מהבורסה כחברה נסחרת (היא תמשיך להיות חברה מדווחת). שלמה החזקות מציגה רווח נקי של 74 מיליון ש"ח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 לעומת רווח נקי של 57 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 30%. פעילות קבוצת הרכב של שלמה החזקות מציגה רווח נקי של 85 מיליון ש"ח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 לעומת רווח נקי של 74 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 15%.

הכנסות שלמה החזקות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 עמדו על כ-2.6 מיליארד ש"ח, לעומת כ-2.4 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 8%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מציגה שלמה החזקות קיטון בהוצאות המימון (נטו), שעמדו על 169 מיליון ש"ח לעומת 191 מיליון ש"ח, בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי אייל גור, מנהל חטיבת הרכב בקבוצת שלמה Sixt, "מניתוח כלל המאפיינים של ענף הרכב בישראל, ובכלל זה, נתוני היבוא, נתוני המסירות והביקושים, ניתן לקבוע שנמשכת מגמת ההתאוששות במשק ואיתה צפויה גם עליה במסירת כלי רכב חדשים בחודשים הקרובים, לצד גידול נמשך במכלול הפעילויות של קבוצת הרכב. צי הרכב הכולל של הקבוצה עומד כיום על למעלה מ-70,000 כלי רכב".

על פי הערכות בענף גם חודש נובמבר אמור להיות חודש חזק במיוחד בענף הרכב עם 18 עד 20 אלף מסירות. זאת בשל המשך הביקושים של השוק המוסדי כהכנה לקראת עליית המחירים הצפויה בחלק מהדגמים היפנים בינואר ובשל "הבשלת" כמה חוזים אסטרטגיים. בענף מעריכים כי המסירות השנתיות ב-2010 עשויות לחצות בסופו של דבר את רף ה-210 אלף יחידות.