מאל-על לבנק: אלי כהן ימונה לסמנכ"ל בבנק הפועלים

רכש חדש לבנק הפועלים: אלי כהן, סמנכ"ל המסחר וקשרים הבינלאומיים של אל-על, ימונה לראש מטה השיווק של בנק הפועלים ■ כהן מיועד לשבת כמשקיף בדיוני הנהלת הבנק

אלי כהן (40) יצטרף לבנק הפועלים. עד לעת האחרונה שימש כהן סמנכ"ל המסחר והקשרים הבינלאומיים של אל על, וקודם לכן כיהן כממונה על השכר באוצר וכמנכ"ל משרד התיירות. הוא ימונה לסמנכ"ל בכפיפות ישירה למנכ"ל הפועלים, וימלא תפקיד חדש של ראש מטה שיווק, אחראי על אסטרטגיית השיווק הכוללת של הבנק, המותג, הפעילות הקהילתית והרגולציה.

כהן מיועד לשבת כמשקיף בדיוני הנהלת הבנק. מבנה דומה קיים בבנק לאומי.

ארבעה התמודדו על התפקיד, ובהם כהן וארז פז, לשעבר מפרטנר ומכאל. את ההחלטה קיבל מנכ"ל הבנק, ציון קינן, לאחר שנפגש אתמול (ב') עם כהן לשיחה סופית. דוברת הבנק מסרה בתגובה: "כאשר תתקבל החלטה על איוש התפקיד - תתפרסם הודעה".

הרפורמה בשוק ההון, "רפורמת בכר", הביאה לכך שנושא השיווק והמכירות בבנקאות נהפכו קריטיים במיוחד. בד בבד גם התפתח והואץ הטיפול ברגולציה ובקשרי ממשל. מרבית הבנקים והתאגידים הפיננסים הגדולים ממנים אחראי על רגולציה הפועל מתוך התאגיד, תוך שימוש בחברות שתדלנות חיצוניות. לתפקידים אלה מתמנים בדרך כלל מי שגדלו במערכת הממשלתית, בעיקר במשרד האוצר ובבנק ישראל.

כהן נחשב מנהל מוכשר ופורץ דרך, שגם במשרד האוצר וגם באל על הוביל תהליכים מהירים, והצליח להגיע להישגים נאים בזמן קצר. קינן ביקש לאייש את התפקיד עם אדם מחוץ לבנק, על מנת להביא זווית ראייה חדשה ורעננה לחשיבה הבנקאית.