התכוף לא שילמה את הקופון החצי-שנתי למחזיקי האג"ח

זאת, לאחר שהצ'קים לספקים חזרו ■ החברה מדווחת: "נפעל בכל דרך אפשרית כדי לשלם את הריבית בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-30 בדצמבר" ■ היקף החוב למחזיקי האג"ח: 34 מ' ש'

חברת התכוף, העוסקת בייצור רכבים לשימושים שונים והנמצאת בשליטת דוד אורון, מאשרת כי היא נמצאת במצוקה. מחזיקי האג"ח אמורים היו לראות היום בחשבון הבנק את הקופון החצי-שנתי, ובמקום זה דיווחה יצרנית כלי הרכב על דחיית מועד ביצוע התשלום: "נפעל בכל דרך אפשרית כדי לשלם את הריבית בהקדם האפשרי, ולא יאוחר מ-30 בדצמבר". בתגובה להודעת זאת של החברה צנחה האג"ח ב-11.3% למחיר של 70 אגורות.

נאמן האג"ח, רו"ח יוסי רזניק, זימן בדחיפות אסיפה לשבוע הבא, שבה תדווח החברה על מצבה העסקי ועל יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי אג"ח ג' במלואן ובמועדן. האג"ח, בהיקף של 34 מיליון שקל, הונפקו בריבית שנתית של 6% (צמוד למדד) המשולמת פעמיים בשנה, בחודשים מאי ונובמבר. הקרן אמורה להיות משולמת בארבעה תשלומים שנתיים שווים החל מנובמבר 2012.

חברת התכוף פועלת מאזור התעשייה "ציפורית" הסמוך לנצרת עילית, והיא מעסיקה כ-400 עובדים. בחודש שעבר חשף "גלובס" לראשונה את הקושי של החברה, כשכמה צ'קים שלה לספקים שונים חזרו. היקף ההתחייבויות של התכוף כ-200 מיליון שקל, וההכנסות בירידה על רקע ביטול ועיכוב של כמה חוזים. את הרבעון השני של השנה היא סיימה עם צניחה חדה של 77% בהכנסות, ל-8.4 מיליון שקל בלבד.

המשקיעים חוששים מעתיד החברה, והמניה צנחה ב-46% ב-12 החודשים האחרונים, למחיר המשקף לחברה שווי של כ-50 מיליון שקל בלבד. בתחילת השנה נחתם הסכם מימון עם קרן המנוף, אוריגו, שבמסגרתו הועמד להתכוף אשראי של כ-36 מיליון שקל, מתוך מסגרת של 50 מיליון שקל. גם בעל השליטה, דוד אורון, נחלץ לסייע והעניק ערבות אישית ושטר חוב לטובת אחד הנושים לצורך הבטחת התחייבויות החברה.

מנכ"ל התכוף, שמעון שחם, התייחס בחודש שעבר למצב החברה, ואמר כי "אין הרבה חברות שאחרי שחזרו להן צ'קים, גייסו הון ורצות קדימה. הדבר האחרון שאני צריך עכשיו זה שמשהו יערער על שוויה של המניה. אוי לי אם המניה תקרוס לי עכשיו באמצע גיוס הון של עד 12 מיליון דולר". קרן יורקוויל אמורה לרכוש מניות בסכום זה מבעל השליטה אורון ובנוסף להעמיד לו הלוואה המירה למניות בסכום של 750 אלף דולר.

לטענת התכוף יש לה צבר הזמנות של 250 מיליון שקל בשנים 2010-2011.