האינטרפול הוציא צו מעצר בינלאומי נגד מייסד וויקיליקס

ג'וליאן אסאנג' אומר בראיון ל"טיים": הילארי קלינטון צריכה להתפטר ■ "אנחנו מנסים להפוך את העולם לציבילי יותר"

ג'וליאן אסאנג', מייסד וויקיליקס וככל הנראה האדם המבוקש ביותר בעולם בימים אלה, אומר כי חשיפת רבבות המסמכים של הסטייט דיפרטמנט, כמו חשיפות קודמות של מסמכים רשמיים, היא בדיוק "ההיפך ממרי אזרחי".

בראיון טלפוני לשבועון טיים, ממקום מסתור, התבקש אסאנג' להסביר את "החשבון המוסרי" שלו, מה הצידוק לפרסום המסמכים הרשמיים; האם הוא רואה בפעולות וויקיליקס מרי אזרחי?

"ממש לא", השיב אסאנג', שדיבר באמצעות רשת סקייפ. "מה שהארגון עושה הוא ההיפך ממרי אזרחי; אנו מקיימים צייתנות אזרחית. כלומר, אנו ארגון שמנסה להפוך את העולם לציבילי יותר ולפעול נגד ארגונים שמנצלים את כוחם לרעה ושדוחפים את העולם בכיוון ההפוך".

בתשובה לשאלה האם ארגונו פורע חוק, השיב אסאנג': :"בארבע שנות קיומנו התמודדנו ביותר מ-100 התקפות משפטיות, מסוגים שונים, ובכולן יצאנו מנצחים. חשוב מאוד לזכור שהחוק אינו מה שאנשים רבי עוצמה אומרים; החוק אינו מה שאיזה גנרל אומר. החוק אינו מה שהילארי קלינטון אומרת".

מייסד וויקיליקס אמר עוד, כי שרת החוץ האמריקנית, הילארי קלינטון, "צריכה להתפטר". המראיין, עורך "טיים", ריצ'ארד סטנגל, ציין כי קלינטון מצטיירת כ"שעיר לעאזאל" במחלוקת שהתעוררה סביב פרסום המסמכים ושאל האם התפטרותה, או פיטוריה, הן מטרות שאסאנג' שואף אליהן?

"אני לא חושב שזה משנה הרבה אם היא תתפטר או לא", השיב אסאנג'. "אבל היא חייבת להתפטר אם יוכח שהיא אחראית למתן ההוראה לדיפלומטים בשירות החוץ האמריקני לעסוק בפעילויות ריגול באו"ם, תוך הפרת האמנות הבינלאומיות שארה"ב חתומה עליהן. כן, היא חיבת להתפטר".

אסאנג' אמר, כי העולם צריך לצפות לפרסום מסמכים נוספים. "אנחנו עובדים על כ-80 מסמכים ביום, בימים אלה, והקצב ייגבר בהדרגה כאשר אמצעי תקשורת נספים ייכנסו ליזמה". לדבריו, כי המסמכים עוברים עריכה קפדנית. "כל המסמכים נבדקים ועוברים תהליך עריכה על-ידינו או ע"י העיתונים שקשורים למיזם". הוא ציין, שוויקיליקס פנתה רשמית בבקשת עזרה לסטייט דיפרטמנט (בביצוע העריכה) אך הבקשה נדחתה רשמית.

בתשובה לשאלה מה השלב הבא בעבודת וויקיליקס השיב אסאנג': "אין לנו מטרות, למעט ארגונים שמשתמשים בחשאיות כדי להסתיר התנהגות בלתי הוגנת".

בראיון ל"פורבס", שניתן לפני חשיפת מסמכי הסטייט דיפרטמנט, גילה אסאנג', שהכוונת של וויקיליקס ממקודת עתה בתאגיד פיננסי אמריקני גדול. הוא אישר זאת בראיון ל"טיים" והוסיף: "כן, הבנקאים נמצאים שם (על הכוונת). (מסמכים של) ארגונים רב-לאומיים רבים ייחשפו בשבועות הקרובים, אבל כל זה אינו אלא המשך של מה שעשינו בארבע השנים שחלפו".

"טיים" מזכיר, כי אסאנג' אמר בראיונות קודמים באמצעי תקשורת, כי וויקיליקס לא יסתפק בחשיפת מסמכים אמריקניים בלבד אלא גם מסמכים מ"משטרים מדכאים" כגון רוסיה או סין.

השבועון מגלה, כי אסאנג' כלול ברשימת המועמדים להיות איש השנה של "טיים".

קודם לכן נמסר, כי ארגון אינטרפול הוציא צו מעצר בינלאומי נגד אסאנג' בגין חשד לאונס בשוודיה. אסאנג' טוען, כי זו עלילת שווא כנקמה על חשיפת המסמכים.