גירעונות בכדורגל האירופי: גם בצרפת המצב לא בשמיים

נשיא מינהלת הליגה, פרדריק תייריז, גילה כי ההפסדים של המועדונים בשתי הליגות המקצועניות בצרפת בעונה שעברה מסתכמים ב-125 מיליון אירו

בעוד שהמועדונים הגדולים באירופה מנסים למצוא פתרונות יצירתיים לקראת הכניסה לעידן הפייננשל פייר-פליי, גם בליגות הצנועות יותר באירופה מנסים למזער נזקים שיביאו את הקבוצות כמה שיותר מהר לברייק-איבן.

האחרונה מבין הליגות האירופיות שמדווחת על עונה גירעונית היא הליגה הצרפתית. נשיא מינהלת הליגה, פרדריק תייריז, גילה כי ההפסדים של המועדונים בשתי הליגות המקצועניות בצרפת בעונה שעברה מסתכמים ב-125 מיליון אירו. "זה אמנם לא סימן טוב, אבל בהשוואה לכך שמנצ'סטר סיטי לבדה סיימה את העונה בהפסד של 140 מיליון אירו, אז מצבנו סביר", אמר תייריז.

הבעיה היותר גדולה של הכדורגל הצרפתי היא היפוך המגמות בשנתיים האחרונות. אחרי שלוש עונות שבהן הסתכם המאזן הכולל של 40 הקבוצות בשתי הליגות המקצועניות ברווח, בעונת 2008/09 כבר נרשם הפסד של 50 מיליון אירו, וכאמור בעונה האחרונה ההפסד הגיע לשיא של 125 מיליון אירו.

נשיא המינהלת גם אמר כי בעונת 2010/11 נרשמת ירידה של 13% בסעיף השכר לשחקנים. סעיף השכר הוא אחת הבעיות הגדולות בכדורגל הצרפתי - הוא מהווה 71% מההוצאות של המועדונים, לעומת 61% בבונדסליגה ו-60% בפרמיירליג.