עו"ד רם כספי מציע: ועדה ציבורית תכריע בסכסוך עם הפרקליטים

שיגר מכתב לשטייניץ, נאמן, וינשטיין ולדור, בו הוא מציע הסדר שלדעתו עשוי לתרום לפתרון המחלוקות בין המדינה לפרקליטים ■ "לכאורה יש יסוד לטענות הפרקליטים לגבי תנאי העסקתם"

עו"ד רם כספי, מבכירי עורכי הדין בארץ, החליט להתערב בסכסוך העבודה של ארגון פרקליטי המדינה, במטרה להביא לסיומה את שביתת הפרקליטים הנמשכת כשבועיים.

במכתב ששיגר אמש (ג') לשר האוצר, יובל שטייניץ; לשר המשפטים, יעקב נאמן; ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין; ולפרקליט המדינה, משה לדור; מציע כספי הסדר שלדעתו עשוי לתרום לפתרון המחלוקות בין המדינה לפרקליטים, שעיקרו מינוי ועדה ציבורית שתכריע בעניין.

"המצב שנוצר עקב השביתה של פרקליטי המדינה מדאיג ביותר", כותב כספי, ומציין כי לכאורה יש יסוד לטענות הפרקליטים בדבר תנאי העסקתם. לדבריו, "הצדדים עלו על 'סולמות', ועמדותיהם רק הולכות ומקצינות, תוך גרימת נזקים כספיים אדירים למדינה ופגיעה בתדמיתה של מערכת המשפט".

לפיכך מציע כספי את ההסדר הבא: הממשלה תמנה ועדה ציבורית בת 3 חברים - נשיא בית המשפט העליון בדימוס, שיכהן כיו"ר הוועדה, וכן מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל משרד המשפטים; המלצות הוועדה בנוגע לתנאי העסקתם של פרקליטי המדינה יוגשו לשרי האוצר והמשפטים לא יאוחר מ-31 בדצמבר. זאת, לאחר שתאפשר לנציגי משרד האוצר והמשפטים ולנציגי הפרקליטים, ההסתדרות ולשכת עורכי הדין להשמיע בפניה את טענותיהם; המלצות הוועדה יובאו להכרעת הממשלה עד 1 לפברואר 2011.

עוד על-פי ההצעה, ממועד ההגעה להסדר המוצע יחזרו הפרקליטים לעבודה תקינה וסדירה, תוך שמירת מלוא זכויותיהם וטענותיהם.