אפריקה ישראל דוחה הנפקת אפי אירופה בבורסה בפולין

החברה תכננה לגייס סכום של 130 מיליון אירו בבורסה של פולין תמורת 25-30% מהון המניות שלה ■ השווי הכולל של תיק הנכסים של החברה מסתכם ב-1.13 מיליארד אירו

אפריקה ישראל דוחה היום (ד') את הנפקת חברת אפי אירופה, חברת הבת של אפריקה נכסים, בבורסה של ורשה בפולין, כך נודע ל"גלובס".

כזכור, לפני מספר ימים פורסם ב"גלובס" כי החברה מתכוונת לגייס סכום של 130 מיליון אירו בבורסה של פולין תמורת 25-30% מהון המניות שלה, על פי תשקיף שפירסמה להנפקת המניות בבורסה של ורשה.

עוד עלה מהתשקיף שפרסמה החברה לפני ימים אחדים כי ההון העצמי של אפי אירופה ליום ההנפקה עמד על כ-460 מיליון אירו - לאחר המרת הלוואת בעלים של אפריקה נכסים להון החברה בסך של כ-260 מיליון אירו.

השווי הכולל של תיק הנכסים של החברה נכון להיום מסתכם ב-1.13 מיליארד אירו והוא כולל 32 פרויקטים בשבע מדינות שונות, בעיקר במזרח אירופה. בנוסף, מחזיקה החברה בזכויות מיעוט בכ-34 נכסי מגורים ומסחר בערים שונות בגרמניה במסגרת פורטפוליו הכולל בין היתר 579 דירות וכן 488 יחידות להשכרה.

מנכ"ל אפריקה נכסים, איזי כהן, אמר עם פירסום התשקיף, "מדובר בהנפקה ראשונה של קבוצת אפריקה ישראל מזה זמן רב ואנו רואים בה עדות נוספת לחידוש פעילויות היזמות והבנייה תוך ציפייה להצפת ערך למשקיעים". לטענתו, "מטרת ההנפקה היא להאיץ את פיתוח הפרוייקטים המבוצעים על ידי אפי אירופה ובכך לחזק את מעמדת כאחת מחברות הנדל"ן המובילות באירופה".

מאפריקה ישראל לא נמסרה תגובה באשר לכוונת החברה לדחות את הנפקת אפי אירופה בפולין.