ירושלים: 26 דירות לזוגות צעירים - בשכונת גילה

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה תוכנית ראשונה לפי המודל העירוני לדיור בר-השגה: 20% מ-130 הדירות שייבנו בגילה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שרית דנה, הוציאה בשבוע שעבר הנחיה שקובעת שהוועדות המחוזיות לתכנון ולבנייה לא יוכלו לאשר תוכניות לדיור בר השגה, אבל זה לא עוצר את הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים, שאישרה כעת תוכנית ראשונה לפי המודל העירוני לדיור בר השגה. מדובר ב-130 יחידות דיור בשכונת גילה, מתוכן 20% יהיו מיועדות לצעירים.

הוועדה המקומית המליצה על תוכנית זו להפקדה בוועדה המחוזית, על בסיס המודל העירוני המכונה 20:20:20, עליו הכריזה עיריית ירושלים ביוני השנה, שבמסגרתו דורשת העירייה אלמנט של דיור בר השגה בכל תוכנית בנייה של יותר מ-20 דירות, כך ש-20% מהדירות יהיו בשטח של עד 100 מ"ר ומחיר הדירות יהיה נמוך ב-20% משווי השוק של דירה מקבילה.

בפרויקט שאושר בשכונת גילה, ביוזמת האחים ישראל, 26 מתוך 130 הדירות בתוכנית, יוקצו לצעירים במחירים מופחתים בשיעור של 20% מערך הדירות. מדובר בשטח המיועד למלונאות שיוסב למגורים.

שכונת גילה היא מחוץ לקווי 67'. יצויין שקיימת מחלוקת בין האמריקנים והישראלים בדבר הכללת השטחים בירושלים במסגרת הקפאת הבנייה: בעוד שהאמריקנים סבורים שיש להכליל את שטחי ירושלים במסגרת חידוש הבנייה, עמדתה של ממשלת ישראל היא שלא תהיה הקפאה בירושלים באף שלב.