גולדמן: "גידול ביצור גז טבעי ב-2011 יוביל לירידת מחירו"

האנליסטים מפחיתים את התחזית למחיר הגז הטבעי ב-NYMEX ב-2011 ל-4 דולר למיליון רגל רבוע BTU לעומת מחיר התחזית הקודמת שעמד על 5.25 דולר למ"רר BTU

"הגידול ביצור הגז הטבעי בשנת 2011, יוביל לירידת מחירו", כך מעריכים היום (ה') האנליסטים של גולדמן זאקס. לדבריהם "השתחררות צוואר הבקבוק כתוצאה מהשלמת קידוחי בארות ונתונים כלכלים חזקים מתחום הנפט, צפויים לספק תמיכה נוספת לצמיחת ייצור הגז הטבעי בארה"ב. מחירים גבוהים יותר של נפט צפויים להמשיך ולתמרץ את השחקנים בתחום הגז הנוזלי כמו גם לספק תזרים מזומנים, אשר יממן קידוחי גז במקומות אחרים וידרבן את ייצור הגז הטבעי".

האנליסטים של גולדמן זאקס אומרים "אנו צופים כי המשך הצמיחה בייצור יצריך את המחירים לרדת על מנת להגדיל את המוטיבציה למעבר של תחנות הכוח מפחם לגז". כתוצאה מכך הם מפחיתים את תחזיתם ומחיר הגז הטבעי ב-NYMEX ב-2011 ל-4 דולר למיליון רגל רבוע BTU לעומת מחיר התחזית הקודמת שעמד על 5.25 דולר למ"רר BTU, כאשר ברבעון השלישי של 2011 צופים האנליסטים מחיר נמוך עוד יותר של 3.75 דולר. בנוסף, מציגים לראשונה האנליסטים את תחזיתם למחיר הגז הטבעי לשנת 2012, בה הם מעריכים כי תחול עלייה קלה במחיר ל-4.25 דולר למ"רר BTU. "אנו מאמינים כי רמת מחירים זו תיתן מוטיבציה למעבר מפחם לתחליפי גז בהיקף של 2 BCF ליום ב-2011 ול-1.7 BCF ליום ב-2012".

האנליסטים מוסיפים כי לדעתם שוק הגז הטבעי הגלובלי יתאושש מוקדם יותר, וישאר מנותק מהקורה בארה"ב בטווח הזמן הקצר והבינוני. בעוד שהגידול בביקוש לגז טבעי נוזלי ב-2010 הונע בחלקו מארועי מזג אוויר ברחבי העולם, אנו מאמינים כי הגידול בביקושים לו מצרכנים שאינם משתייכים למדינות ה-OECD, יתרמו להעלמותו של המלאי שנצבר בשוקי הגז הטבעי הנוזלי ברחבי העולם בשנתיים הבאות. הדבר צפוי לשמור את השווקים הבינלאומיים מנותקים מהשוק האמריקני המוצף בגז, ויוביל לעלייה במחירי הגז הטבעי בעולם עד סוף שנת 2012.